Turbo packning celica gt4 st165

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
marwii
Bilmodell: Celica GT-four st 165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Venjan
Land (Country): Sweden

Turbo packning celica gt4 st165

Inlägg av marwii »

Har uppgraderat min turbo ordentligt. Men jag har ingen packning mellan grenrör och turbo. Vart kan man hitta en sådan. Toyota tar 800:- för den och det är ju bara en stansad plåtbit. Vet någon vart man kan hitta någon billigare?
Jag har även hört att man kan använda nån packningsmassa men jag har inte hittat någon som tål de tempraturer som blir... Någon som vet?
Användarens profilbild
amby
Pay User
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige

Re: Turbo packning celica gt4 st165

Inlägg av amby »

Bästa och billigare alternativet är att köpa tjock koppar plåt och bygga din egen mall som du sen gör i kopparplåten. Vi körde med det på en Nissan 200sx med ca 300hk funkade bra. Koppar är ju rätt mjukt så dra ordentligt så blir det tätt. Man ska inte återanvända eller använda någon pasta för det är rätt lätt att det börjar läcka då.
Proberas
Bilmodell: Mr2 Turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Ronneby

Inlägg av Proberas »

Jag provade koppar på min...den smällte rejält...
▲Bilar▲
«Mitsubishi Evo 2 Vänsterstyrt Monster - Kör
«Skoda Superb Kombi 12 - Kör
«Toyota MR2 Turbo 92 "Nymans gamla" - Såld
«Audi A4 3.0 Avant Quattro 02)- Såld
«Toyota Corolla T-Sport 05 - Såld
«Toyota Starlet 79 - Såld
«Toyota Celica GTi 91 - Såld
http://www.garaget.org/proberas

«Mvh : Daniel.Svensson ©
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm

Inlägg av Glenn »

Uhm, koppar hart en smältpunkt på över 1000 grader, har du verkligen det i grenröret ? isåfall borde man ha andra problem, jag har FÖR mej att man aldrig bör ha över 950 grader i avgastemp.

ska man göra packningar av koppar bör man glödga dom med en gaslåga först innan man använder dom.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar