Befintlig axel är 1250mm och jag söker en 1285mm, dvs från Corolla KE30-KE70 dvs ca -76 till -84.
Vill ha 114,3 i bultmönster.
Ev en Celica-axel.
Söker åxå tidstypiska alufälgar 14-15tum till samma bil.
Eftersom jag bor i den norra delen av landet så hoppas jag att du kan ordna transport åt grejerna.
Edit: Just nu vill jag mest ha bromsarna! Resten kan vänta. Å då funkar RWD Celica utmärkt.
Edit2: Tråd avslutad
K: Nu behöverrollan fälgar en ny bakaxel EDIT: Ordnat!
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
-
- Bilmodell: Corolla -73
- Årsmodell: 1973
- PostOrt: Luleå
- Land (Country): Sweden
K: Nu behöverrollan fälgar en ny bakaxel EDIT: Ordnat!
Senast redigerad av SHySwe den ons 22 jul 2009, 17:51:10, redigerad totalt 3 gång.
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
-
- Bilmodell: Starlet 1,2 Starlet Gr. H
- Årsmodell: 1980
- PostOrt: Vendelsö
- Kontakt:
Re: K: Nu börjar rollan behöva en ny bakaxel och fälgar
srylul skrev:Befintlig axel är 1250mm och jag söker en 1285mm, dvs från Corolla KE30-KE70 dvs ca -76 till -84.
Vill ha 114,3 i bultmönster.
Ev en Celica-axel.
Söker åxå tidstypiska alufälgar 14-15tum till samma bil.
Eftersom jag bor i den norra delen av landet så hoppas jag att du kan ordna transport åt grejerna.
Sitter väl den axeln på Starlet RWD 83-84. Finns på skroten, annars har jag något gamalt lik liggandes men det krävs blästring och målning
/
frasse
-
Re: K: Nu börjar rollan behöva en ny bakaxel och fälgar
Sånt där verkar dom auktoriserade skrotarna inte spara längre...
Men jag ska åka till en "kontantbetalningsskrot" och titta i vad han sorterar som japshögen! När snön är borta.

Men jag ska åka till en "kontantbetalningsskrot" och titta i vad han sorterar som japshögen! När snön är borta.
-
Re: K: Nu behöverrollan bakaxel. EDIT Ordnat!
Solen sken vackert så jag kunde inte hålla mej från att besöka japshögen...
En tredjedel av snön var kvar och på baksidan av snöberget hittade jag en Corolla -81 som stack ut! Kollade att dom inte skulle få besök av bilpressen på en månad. I slutet av nästa vecka gör jag ett nytt försök.
Stänger tråden då nämnda rolla donerat sin bakaxel.
En tredjedel av snön var kvar och på baksidan av snöberget hittade jag en Corolla -81 som stack ut! Kollade att dom inte skulle få besök av bilpressen på en månad. I slutet av nästa vecka gör jag ett nytt försök.
Stänger tråden då nämnda rolla donerat sin bakaxel.