Prestanda och trimning. De som e lite vassare än orginalgrejer.
KelMer
Inlägg: 755 Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6
Inlägg
av KelMer » lör 24 mar 2012, 16:47:34
martenheller skrev: Blir nog kanon.
35 profil hoppas jag, så de inte blir balonger
.
Tjena
Jag har beställt däcken nu, ville ha 35 profil, men i 235 så fanns det inte, men i 215 fanns det.
Jag körde på samma som dig mårten, nangkang ns-2...215/35 o 235/40...kan ju inte bli nån större skillnad!?
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641 Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:
Inlägg
av Fnys » sön 25 mar 2012, 00:58:50
Du borde inte märka någonting. Främre hjulen snurrar lite fortare men du har ju ingen fyrhjulsdrift och tur det, i detta fall
Glenn
Super User
Inlägg: 4842 Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Inlägg
av Glenn » sön 25 mar 2012, 03:04:03
KelMer skrev:
Jag har beställt däcken nu, ville ha 35 profil, men i 235 så fanns det inte, men i 215 fanns det.
Jag körde på samma som dig mårten, nangkang ns-2...215/35 o 235/40...kan ju inte bli nån större skillnad!?
Varför vill du ha en viss profil ?
Normalt väljer man ju bredd först och anpassar sen profilen så den är ungfär samma som originaldimensionen.
Med 18":
235/40 = 645.2mm omkrets
235/35 = 621.7mm omkrets
215/35 = 650.7mm omkrets
Just nu: Celica GT-Four ST205 (
Black sin) , Celica GT ST202 (kvick
silver ), Tesla model 3 LR DM (
Smalltop ),Pontiac
Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (
Goldie ), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (
silver saaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
SHySwe
Inlägg: 1087 Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden
Inlägg
av SHySwe » sön 25 mar 2012, 07:27:24
Jag håller med dej, Glenn.
Men du har fel!
Med 18" ska det vara så här:
235/40 = 645.2mm omkrets
235/35 = 621.7mm omkrets
215/35 = 607.7mm omkrets
Med vänliga hälsningar från petimetern!
Kelmer, det blir kanonbra med lägre däckhöjd fram på din bil!
Kom bara ihåg att kolla hur mycket fel hastighetsmätaren visar efter däckbytet, så du slipper bli fotograferad...
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
KelMer
Inlägg: 755 Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6
Inlägg
av KelMer » sön 25 mar 2012, 20:27:33
Glenn skrev: KelMer skrev:
Jag har beställt däcken nu, ville ha 35 profil, men i 235 så fanns det inte, men i 215 fanns det.
Jag körde på samma som dig mårten, nangkang ns-2...215/35 o 235/40...kan ju inte bli nån större skillnad!?
Varför vill du ha en viss profil ?
Normalt väljer man ju bredd först och anpassar sen profilen så den är ungfär samma som originaldimensionen.
1: estetiska skäl...
2: Det kan nog stämma, men i det hära fallet så vart det så att jag ville ha 235 nangkang ns2 och då var det 40 som gällde...
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet
KelMer
Inlägg: 755 Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6
Inlägg
av KelMer » sön 25 mar 2012, 20:30:59
srylul skrev:
Kelmer, det blir kanonbra med lägre däckhöjd fram på din bil!
Kom bara ihåg att kolla hur mycket fel hastighetsmätaren visar efter däckbytet, så du slipper bli fotograferad...
Kollade upp mätaren med dom förra däcken o den stämmde gode bra, att byta till 235/40 gör en skillnad på rulldiametern med 2.5% , + - 5% skall väll vara ok...? Men givet så kommer jag att kolla den...!
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Friskt vågat, Hälften vunnet