Hur släcka däcktrycksvarnare?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Hur släcka däcktrycksvarnare?
Har däck som saknar sensor för däcktryck med följden att däcktrycksvarnaren har börjat blinka på instrumentpanelen. Hur kan man släcka den (utan att komplettera med sensorer)?
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: Hur släcka däcktrycksvarnare?
De går inte, de gick i alla fall inte under den tiden jag jobbade med Toyota, kunden fick köpa en uppsättning ventiler med sändare till vinterdäcken också,Steve skrev:Har däck som saknar sensor för däcktryck med följden att däcktrycksvarnaren har börjat blinka på instrumentpanelen. Hur kan man släcka den (utan att komplettera med sensorer)?
eller helt enkelt acceptera lampan.
Finns plats i styrboxen för 2 uppsättningar ventiler om jag inte minns fel, man programmerar bara om när man skiftat hjul.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Re: Hur släcka däcktrycksvarnare?
Det löste sig självt.... Det verkar som om lampan släcks efter ett visst antal mil eller timmar. Tippar att jag har kört runt 100 mil innan det slocknade.