Lite info om motorn.
3SGTE
Nyman svetsat Grenrör lindat med bandage
Audi S2 Wastegate med 1bars fjäder
Screamerpipe
Gen 2 Block
Celica Gti St162 Insug
Toppmatade 1000cc spridare
Smidda Kolvar
HKS 264 Kammar
HKS Ställbara Kamdrev
3 Bars GM Mapsensor
Aeromotive BTR
Gen 2 Topp
Borttagen TVIS
Special Ventiler
Hårdare Ventilfjädrar
Supra soppapump
Garret GT3071R 1.5 Bars ladd
Gen 3 Oljepump
Gen 3 Oljetråg
Gen 3 Oljepickup
Gen 3 Skvalpskydd
Alla lager bytta och arp bultar här o där
Apexi Power FC med laddtryckstyrning
Gen 3 JDM växellåda Diffad.
4 puck sinter med RPS tryckplatta
3" Pipedreams downpipe utan katalysator
3" Japspeed avgas
Hårdare främre motorfäste
CRW Drivknutar = Där med är enda svaga punkten på drivlinan åtgärdad = livstids garanti på dessa.
Stor luftkyld ic i bagaget.
2st 10" Sugande kylfläktar under motorluckan.
2st 12" Tryckande kylfläktar på ICn
Nytt Batteri
LineLock
Laddtrycksmätare
Oljetrycksmätare
Oljetempmätare
Motorn har gått max 1500 mil sedans den sattes ihop.
Effekt, Uppskattningsvis 400+hk
Bilen har även Full bur och reggad med det.
RallyStol, Mocca ratt
Toklättad kaross
Fälgar och däck har gått ca 20 mil.
Koppling 20 mil, dock kvittrar utrampningslagret lite, kostar 500 nytt på Toyota.
För fler bilder Kolla www.garaget.org/proberas eller maila mig.
Fördelen med denna bilen är att i papprena står det (motorn bytt okänd effekt) och knappt några avgaskrav (flyttgodsimport)med andra ord fritt fram att trimma

Byten som kan vara intressant är roliga bilar som är rwd eller 4wd och har baksäte. Högerstyrt inga problem. Tex S2, Skyline, Evo osv
Första kontakt via mail tack. proberas@hotmail.com
Pris runt 140.000 bvsa