Tack för de xtimmyx, det var trevligt att höra.. Beröm tycker jag om

Tanken slog mig också, Blade, men jag tror de är lugnt.. Hoppas de iaf, följde instruktionerna med mängden! Och om de sitter hälften så bra som den tidigare packningsmassan, tror jag aldrig den släpper.. Men de visar sig, vore ju synd om jag skulle behöva byta motor

Nu har de löst sig med däcken, en uppsättning Yokahama A048 är på väg, och ska landa om ett par dar.. Stort tack till Martin på Orion Racing! Tanken var först en uppsättning 038, som sitter standard på Lotus Elise.. Men de tog precis slut, så de fick bli samma modell som jag körde på i fjol istället, ska vara ganska likvärdiga..
Sedan var jag och hämtade igen mina bromsslangar, eftersom de aldrig fick tummen ur arslet.. Och lämnade dem till ett annat ställe igår, som verkligen gick in för sin uppgift, & har de färdiga imorgon! Passade även på att köpa nya slangar till oljekylaren..
Centreringsringarna är också ordnat, eller ska vara iaf, beställt hos en kille som faktiskt kunde ordna dem.. 57,1mm > 54,1mm
Mina nya bultar anlände från Västerås idag, toppen, även om jag gärna haft dem igår när de var tänkt att de skulle dyka upp

Det som dock fortfarande är en stor gåta, är hur de går för mina stötdämpare.. Jag får inte ens tag i firman som de är beställda hos nu

Lutar åt att jag får montera standardprylarna, & få en massa dubbeljobb istället..
Så vad är de som har hänt, igår Tisdag;
Eftersom bultarna, som var tänkt att dyka upp inte gjorde de.. Så uteblev den planerade framvagnsmonteringen.. Istället åkte jag & fick sprickan i slutdämparen svetsad;

Passade även på att putsa upp slutrören en aning;

Där efter, tog vi tag i infästningen till kränghämmaren bak.. Där två av fyra bultar, behagat gå av.. Borra upp, & gänga till M10, blev inte helt dumt;

Titta, de passade också.. Den slitna M8-bulten, byttes naturligtvis också ut;

Där efter monterade jag min grymt kaxiga kränghämmare, som mäter in på hela 10mm i diameter, med de nya bussningarna naturligtvis;

Det var i runda slängar vad som hände igår, inte alls mycket, men lite annat som blev uppstyrt som tidigare sagt!
Idag, Onsdag, blev det mindre prylar liggande på garagegolvet & mer monterat på bilen..
Fick de nya bultarna, sedan var jag & handlade de nya slangarna till oljekylaren.. Samtidigt som jag visade hur bromsslangarna skulle vara..
Var även in & köpte en skylthållare, för min nya lilla enradiga skylt! Det blir bästa lösningen, eftersom den inte täcker ett fult hål i plasten mellan bakljusen som den tidigare tvåradiga gjorde.. Som f.ö var kapad 3cm för att ö.h.t få plats där bak..
Blev även en burk färg, för att bättra på fälgarna som R-Däcken ska sitta på.. Färgen flagnade tyvärr sjukt mycket, när de hårda regnslicksen krängdes av

Där efter började lite kladdgöra igen, rengöra grundligt & fetta in drivaxelknutarna med nytt fräsht gööör;

Rätt snyggt faktiskt, grafitbaserat.. Går att sitta & titta på läänge.... eller hur de nu var, mest bara nöjd över att de blev rent & fräsht;

Läge att sprätta de nya Toyotapåsarna, & söka upp de nya bultarna till bakvagnen.. Snarlika, men ändå så olika;

Efter en stund, så satt allt på plats igen.. En dejavú upplevelse råkade vi utför på den vänstra sidan, inte helt oväntat;

Passade även på att montera tillbaka mitt lilla, med betoning på lilla, avgassystem;

Sen var det tänkt att vi skulle avlägga ett komptest, för att se hur läget låg till.. Fyllde i lite olja, efter att ha skruvat tillbaka oljepluggen & filter.. Åkte & lånade en mätare, blev depåstopp med fika för att sedan anlända till en bil utan tillräckligt med ström i batteriet.. Testade naturligtvis att kabla igång den, men utan framgång, verkade vara lite brott på kablarna eller så är de värre problem;

Det är iaf där jag är nu, med en batteriladdare som står & puttrar.. Vi får se vad som kan tänkas hända under morgondagen