3sgte gen 2 block
- engan
- Inlägg: 132
- Blev medlem: mån 06 sep 2010, 10:12:59
- Bilmodell: Celica GT-Four RC
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Södertälje
- Land (Country): Sverige
- Ort: Södertälje
Re: 3sgte gen 2 block
Gen3 blocket skall väl vara att föredra, men var är det gen2 blocken spricker egentligen?
-
- Inlägg: 602
- Blev medlem: sön 08 mar 2009, 11:54:50
- Bilmodell: Mr2 Turbo
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Ronneby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ronneby
Re: 3sgte gen 2 block
Har dock hört tvärtom att gen 2 blocken ska hålla bättre?
▲Bilar▲
«Mitsubishi Evo 2 Vänsterstyrt Monster - Kör
«Skoda Superb Kombi 12 - Kör
«Toyota MR2 Turbo 92 "Nymans gamla" - Såld
«Audi A4 3.0 Avant Quattro 02)- Såld
«Toyota Corolla T-Sport 05 - Såld
«Toyota Starlet 79 - Såld
«Toyota Celica GTi 91 - Såld
http://www.garaget.org/proberas
«Mvh : Daniel.Svensson ©
«Mitsubishi Evo 2 Vänsterstyrt Monster - Kör
«Skoda Superb Kombi 12 - Kör
«Toyota MR2 Turbo 92 "Nymans gamla" - Såld
«Audi A4 3.0 Avant Quattro 02)- Såld
«Toyota Corolla T-Sport 05 - Såld
«Toyota Starlet 79 - Såld
«Toyota Celica GTi 91 - Såld
http://www.garaget.org/proberas
«Mvh : Daniel.Svensson ©
- MrNize
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
- Bilmodell: Mr2
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: FALKENBERG
- Land (Country): SVERIGE
- Ort: Falkenberg
Re: 3sgte gen 2 block
shaiite jag som tänkte pressa ur en 500hk ur mit gen2 block.... Hoppas det håller...
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: 3sgte gen 2 block
För att krångla till det finns det ju två gen3-block, det tidiga och det sena förstärkta, det kom 1996.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: 3sgte gen 2 block
Ni ska inte hoppas så mycket.
Köp ett 5S block. Dom är billiga och de krävs inte mycket modifikationer.
I stort sätt allt runt omkringgrejer passar bolt on.
Då får ni så nära en skottsäker maskin ni kan komma
Köp ett 5S block. Dom är billiga och de krävs inte mycket modifikationer.
I stort sätt allt runt omkringgrejer passar bolt on.
Då får ni så nära en skottsäker maskin ni kan komma
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: 3sgte gen 2 block
Salle spräckte ju min gamla motor med 5S block...
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 368
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
- Bilmodell: Corolla T-sport
- Årsmodell: 2002
Re: 3sgte gen 2 block
Jo, men om man kopplar laddtrycksstyrningen fel och skenar laddet är det inte många block som håller.
5s är ju klart att föredra vid 500 hästar eller mer.
5s är ju klart att föredra vid 500 hästar eller mer.
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: 3sgte gen 2 block
Sen hade jag gamla 5S blocket, dom nyare är ju förstärkta vid vattenpumpen.Rastaman skrev:Jo, men om man kopplar laddtrycksstyrningen fel och skenar laddet är det inte många block som håller.
5s är ju klart att föredra vid 500 hästar eller mer.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: 3sgte gen 2 block
Ja, de sägs ju att man ska leta ett 5S block från 98+
Då ska dom va riktigt stabila.
När jag snackade med en motorbyggare i USA när vi byggde min motor, Så sa han. Ska du fodra blocket? hur mycket effekt ska du ha?
Näe, Sa ja. MAX 7-800hk.
JAHA, Då behöver du inte fodra. De gör vi först när vi bygger metanolmaskiner på 1500hk på dom blocken va hans svar.
=)
vet inte hur mycket sanning de ligger i det. Men de ger väl iallafall en indikation på att de är stöddiga grejer
Då ska dom va riktigt stabila.
När jag snackade med en motorbyggare i USA när vi byggde min motor, Så sa han. Ska du fodra blocket? hur mycket effekt ska du ha?
Näe, Sa ja. MAX 7-800hk.
JAHA, Då behöver du inte fodra. De gör vi först när vi bygger metanolmaskiner på 1500hk på dom blocken va hans svar.
=)
vet inte hur mycket sanning de ligger i det. Men de ger väl iallafall en indikation på att de är stöddiga grejer