Lör 14 Jun, 2008 12:57 pm
Tack grabbar, men nu har hemska tankar drabbat mitt sinne..
Bilen står fortfarande kvar hos verkstaden, där killen som var så duktig, inte har haft tid att fixa min kamrem än. Har inte hört ett ljud från han heller, förra veckan ringde jag & då hade han inte fått hem remmen än
Måste vara skapligt dåliga leverantöret, eller bara en dålig ursäkt.
Men till det tråkigaste, tanken var ju att bilen skulle mappas & någon form av hjälp i ryggen för orginalstyrsystemet skulle fixas genom han. Vilket det nu inte kommer att bli, eftersom jag bestämt att han inte kommer att ha mer med mig & min bil att göra!
Så nu går jag i banerna att sälja bilen, kanske satsa på något annat mer orginalbetonat & nyare att äta glas i eller så. Kanske försöka strunta i allt vad "roligare bil" heter, ett tag.. Ja jag är kluven
Till saken är, iaf, att om någon känner sig intresserad av bilen som vet vad jag gjort (dvs. följt tråden), även om jag mot de sista inte riktigt haft tid att hålla efter så är allt som gjorts dokumenterat.
Kort sammanfattning:
Renoverade bromsar, Celica ST185 CS skivor & OK fram, std. bak, med nytt OK på ena sidan & tidigare utbytt på andra sidan. Med customtillverkade stålomspunna slangar runt om.
Nya polyurethane bussningar i hela chassiet, tillsammans med ställbara gula Koni stötdämpare & för modellen anpassade fjädrar från Lesjöfors.
Motor trimmad från Sellholm, lite oklart vad exakt som blivit gjort. Men toppen är tämligen duktigt arbetad på, kammarna har ~1,5mm högre lyft, ventilerna är täta men tre av kolvringarna har förmodligen satt ihop sig lite under tiden motorn stått. Kan släppa efter när maskinen börjar köras!
Alla slitdelar & filter är nya från Toyota, T-vis är borta, EGR är borta & AC är borta.
Svarta BBS RK 16" med fräsha däck, Good Year F1 fram & Hankook bak.
Guldfärgade Raceline 15" rallyfälgar, med Yokahama Advan A048 R-Däck.
Std. tre-ekrade 14" är sparade, dock passar de inte över nuvarande bromsar fram.
Cobra monaco stol på förarsidan, bortskrapade asfaltsmattor, urplockade mattor & dörrsidor men allt är sparat & i bra skick.
Bilen är lite dassig i lacken just nu, efter två säsongers garagedamm utan någon riktigt tvätt. Lite rost i skärmkanterna bak (skummgummi dörruppslagsskydd som dragit åt sig fukt), samt längst bak under sidokjolarna!
Mycket pengar & tid är nerlagda i bilen, vilket ni säkert förstår. Tror den kan prestera bra när den är "klar", dvs. när motorn är optimalt inställd, just nu är det bara grundtänning så den går att köra.
Allt som bytts eller renoverats, har rullat under hundra mil, inkl. en halv bandag. Med motorproblem (förra std. motorn gick varm) höll jag jämna varvtider med Civic Type R, Focus RS & Golf VR6 Syncro bland annat!
En sista sak som kan vara värt att notera, är att bilen är en flyttgodsimporterad bil. Dvs. den behöver inte hålla samma utsläppskrav, som "vanliga" bilar hos SBP. CO på 7.0 är endra gränsvärdet att hålla sig under. Med std. motor låg jag på 0,7 utan katt & med denna som går nog fett just nu, låg jag på 1.7 så tämligen goda möjligheter till ytterligare trim eller motorbyten.
Så är det någon som är intresserad av att fortsätta med min lilla AW11, är jag öppen för förslag. Jag är inte desperat, men kan som sagt tänka mig att sälja/byta (pengar kan både ges & tas som likvidd) om båda parter i en ev, affär är överens