Nog för att de har lyckats tabba sig rejält med detta fabrikationsfel eller vad i hela friden det är som har hänt men skönt att veta att de tar ansvar för sina misstag också.
Sedan är det faktiskt rätt kul att få en helt ny motor också.

/sid
Det verkar som att igensotning och problem med partikelfilter/EGR/5e spridaren på något sätt kan kopplas samman med garantiärendet.Conditions Covered
1) Oil consumption worse than 0.5 litre per 621 miles (1,000 km)
2) Overheating & Head Gasket failure due to carbon deposits on the pistons
For all other out of warranty conditions related to AD engine problems, where the customer complaint
can be directly linked to a “carbon clogging” concern, i.e. EGR Valve, DPNR, 5th Injector, EGR Cooler,
blocked manifold, etc., we would accept this as being linked to an oil consumption condition.
Nu tänker jag ringa Toyota Sverige direkt för jag är trött på att prata med återförsäljare som inte är medvetna om att det finns ett känt problem som kan länkas till min bils problem.The following will or may be replaced during the procedure.
EGR valve.
Injectors including the 5th injector.
Catalytic convertor.
DFP filter (Diesel Particulate Filter).
The engine oil of course and the coolant .
Air conditioning will be re gassed.
Ibland är det inte hur mycket eller lite en bil krånglar som avgör, utan som sagt servicen när det krånglar som spelar rollsid skrev:Förhoppningsvis sista uppdateringen då.
Toyota Sverige har återkommit och gått med på att byta EGR-ventil kostnadsfritt. Toyota visar verkligen prov på sin service angående garantiärenden. Vi har på grund av detta inte blivit avskräckta från att köpa Toyota nästa bil också.![]()
Jag får tillbaka bilen nästa vecka som då förhoppningsvis rullar problemfritt en lång tid framöver.
/sid