Hej
Köpte nyligen en toyota corolla verso -06 och tyvärr var det högra ventilationsspjället ovanför cigarettändaren intryck=trasigt och jag skall därför byta ut hela den delen.
Jag undrar om det är något speciellt man bör tänka på innan man byter delen eller hur man bästa skall gå tillväga för att losa den?
Se länken för att se hur delen ser ut (http://www.bildelsbasen.se/?link=item&r ... d=19208723)
Byte av ventilationsspället ovanför cigarettändaren
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
Re: Byte av ventilationsspället ovanför cigarettändaren
Tycker det ser ut som att den sitter med vanliga snäppfästen, så det är nog ingen match. Möjligen kan kablarna i vissa fall vara lite korta, så du får kanske vara lite försiktig.
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Den dras i princip rakt ut, du ser på clipsen vilken vinkel det är 

F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Tack för hjälpen, nu är det fixat, måste nog ha varit det enklaste jag gjort.
Ett observandum till dem som skall ta lös denna enhet. Nedanför cigaretttändaren sitter ett litet metalclips mittmonterat, som gör den svår att ta lös. Jag började med att lossa pluggarna i överkant (genom att föra in en flat skruvmejsel från mittenfacket) och drog den sakta utåt mot kupén och lossade alla spärar/pluggar på vägen.
Ett observandum till dem som skall ta lös denna enhet. Nedanför cigaretttändaren sitter ett litet metalclips mittmonterat, som gör den svår att ta lös. Jag började med att lossa pluggarna i överkant (genom att föra in en flat skruvmejsel från mittenfacket) och drog den sakta utåt mot kupén och lossade alla spärar/pluggar på vägen.