Kan man låsa/låsa upp samtliga dörrar från bagaget så kan man sätta hela enheten i bakluckan, i mitt fall satte jag den i förardörren. Lite meckigt att förstå hur dom har tänkt, manualen är minst sagt bedrövlig men jag mätte och hade mig och fick det att funka till slut.
Om någon är intresserad hur man kopplar in sig på en Corolla 97 så tog drog jag två trådar från satsen (vit och vit/svart) till den runda kontakten som går till centrallåset i botten av dörren - kablarna sitter "klockan 9 och kl 11" om man tittar på honkontakten framifrån med styrningen nedåt. Sedan två kablar till kontakten för manöverpanelen (gul och gul/svart), dessa ska till de övre stiften till vänster om man tittar på kontakten framifrån med styrningen uppåt. Sedan måste man dra ut själva pluskabeln för att få matning, finns ingen permanent +12V i dörren. Hur det ska göras bäst får du klura ut själv. Jag lyckades få in mina kablar i kabelgenomföringen där övriga kablar går, tog en lite böjd ekra inifrån bilen och matade igenom den.
Själva lådan satte jag strax till vänster om högtalaren. Strappa kablarna så att dom inte fastnar i fönstret! Kabeln till den blåa status-LED'en är lite kort så den klämde jag bara fast mellan dörrsidan och dörren och satte fast den uppe på instrumentbrädan. Förberedde för att koppla till blinkersljusen men har inte gjort det än.
Hela processen tar någon timme, kanske två. Är klart värt besväret!