Aha, tack! Då förstår jag lite bättre vad ET är. Då får vi hoppas att de har rätt att ET 37 ska funka till denna bil, även om man byter från standard 14" till 15.
Dock dök en ny fråga upp ikväll.. jag satt och mixtrade med "tire size calculator" sidan som jag fick länken till tidigare här, och när jag byter bredd från tilltänkta 185 till 195, så ökar även omkretsen med ca 2,1%! (Verkar skumt, då jag trodde att den första siffran bara hade med bredden att göra, och inget med omkretsen) Kan detta stämma?
Dock funderar jag nu på om man ska våga sig på en liten omkretsökning ändå.. eller är det dumt??
När jag ser t.ex denna sida (
http://www.superstreetonline.com/featur ... mport_car/) tycker jag att den lilla Yaris -00 ser så mycket snyggare ut med lite större hjul än de små fjuttarna som sitter på

Här är det visserligen hela 17" vilket är lite väl mycket för grusvägarna där jag bor, men nu tänker jag inte så mycket på fälgarna som på faktumet att hela hjulet är ca 5 cm större (jag kollade i kalkylatorn och rullomkretsen på hjulen på bilden har ökat med ca 2,1%, samma som med mitt 195 exempel ovan). Såå, to get to the point, det är ungefär den ökningen jag kan tänka mig, fast med 15" fälgar.
Är jag ute och cyklar nu, eller vet någon om detta blir bra på en 99-05 Yaris?