Det beror på hur du använder växellådan. Har du så där 400hk lever växellådan inte länge om du gör banzaii-starter.
Alltså varvar upp till typ varv stop och sen dumpar kopplingen.
Vet att St205 lådan är hållbarare har en sådan i min.
Den ska tåla rätt mycket mer.
Om du inte kör på strippen så skulle nog ST185 lådan klara 400hk
Min ex bil med st185 låda höll inte länge och då drog jag pulls från trean. Sen låste sig lådan.. effekt 500minus. köpte sedan en st205 låda utan probs.
amby skrev:Det beror på hur du använder växellådan. Har du så där 400hk lever växellådan inte länge om du gör banzaii-starter.
Alltså varvar upp till typ varv stop och sen dumpar kopplingen.
Vet att St205 lådan är hållbarare har en sådan i min.
Den ska tåla rätt mycket mer.
Om du inte kör på strippen så skulle nog ST185 lådan klara 400hk
Ok tack för svaren kommer troligen att byta till en st205 då da eftersom jag ska banpreppa bilen och kör även lite dragracing med den så
Men vad måste jag byta för att kunna passa in st205 lådan?
Senast redigerad av Zaeid den mån 01 okt 2012, 19:47:27, redigerad totalt 1 gånger.
GT4-R skrev:Min ex bil med st185 låda höll inte länge och då drog jag pulls från trean. Sen låste sig lådan.. effekt 500minus. köpte sedan en st205 låda utan probs.
Växellådan går att trycka på utan problem. man får flytta över hastighets mätaren från din gamla växellåda och det kommer inte stämma lika bra med hur snabbt du kör men tillräcklig för att lura besiktningen.
Jag hitta min på bildelsdatabasen men jag fick betala rätt bra för den tyckte jag.
I alla fall med tanke på att du hittar en st185 låda för så där 1,500kr. jag betala mer än 5 gånger så mycket för en st205 låda.
Har du letat på ebay.
Japan eller ebay är nog där jag skulle leta, möjligen England.
jag kör med st185 låda och cirka 400hk på svänghjulet och har gjort 20tal banzai starter även med 1.2bars i ladd funkar kanon jag bytte gaffeln i min 185 låda tog en gjuten från 205 skiljde en hel del på dom så det är det enklaste att göra slipper du leta 205 låda kommer ladda 2bar (ca 600hk då) till sommarn och se om min håller då