Servostyrning Camry 93:a. Experthjälp behövs!

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Petri
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 23 nov 2009, 19:01:21
Bilmodell: Camry och Celica cab
Årsmodell: 93
PostOrt: Falun
Land (Country): Sverige

Servostyrning Camry 93:a. Experthjälp behövs!

Inlägg av Petri »

Hej!
Jag har stul med servon på min Camry. Den har rullat 32500mil. Det hugger i ratten ibland, inte alltid och det skriker från servon likaså, alltså ibland. Ibland när det hugger så går det knappt att vrida ratten, den slår liksom tillbaka, detta gäller stillastående. Bytte alla vätskor på bilen vid 28000mil inklusive servooljan. Det är olja i behållaren, servon är luftad och remmen är hårt spänd. Vad ska man hitta på här näst? Alla tips tas tacksamt emot :roll:
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Servostyrning Camry 93:a. Experthjälp behövs!

Inlägg av cheetah1 »

Kom problemet i samband med att du bytte olja? Isåfall är det nog troligast att det är luft kvar.
Användarens profilbild
mats moren
Inlägg: 74
Blev medlem: tor 21 maj 2009, 22:05:56
Bilmodell: Corolla ts compressor
Årsmodell: 1988
PostOrt: Huddinge
Land (Country): sweden

Re: Servostyrning Camry 93:a. Experthjälp behövs!

Inlägg av mats moren »

Ibland kan gummit i slangen släpp så att det slangen vulkar ihopp sig! har vart med om att de har blivit tvär stopp i en slang tack vare de! men i ditt falll kan de ju vara så att de täpper till i bland!

jag skulle ta bort retur slangen på pumpen och låta den ligga i en hink och sen ratt med bilen på samtidingt som någon häller på mer olja om man ser att de inte kommer något i från returen så är de troligt vis stopp! annara får man börja kolla servo pumpen!

// Matte
Petri
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 23 nov 2009, 19:01:21
Bilmodell: Camry och Celica cab
Årsmodell: 93
PostOrt: Falun
Land (Country): Sverige

Re: Servostyrning Camry 93:a. Experthjälp behövs!

Inlägg av Petri »

cheetah1 skrev:Kom problemet i samband med att du bytte olja? Isåfall är det nog troligast att det är luft kvar.
Nej, problemet kom långt efteråt.
Petri
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 23 nov 2009, 19:01:21
Bilmodell: Camry och Celica cab
Årsmodell: 93
PostOrt: Falun
Land (Country): Sverige

Re: Servostyrning Camry 93:a. Experthjälp behövs!

Inlägg av Petri »

mats moren skrev:Ibland kan gummit i slangen släpp så att det slangen vulkar ihopp sig! har vart med om att de har blivit tvär stopp i en slang tack vare de! men i ditt falll kan de ju vara så att de täpper till i bland!

jag skulle ta bort retur slangen på pumpen och låta den ligga i en hink och sen ratt med bilen på samtidingt som någon häller på mer olja om man ser att de inte kommer något i från returen så är de troligt vis stopp! annara får man börja kolla servo pumpen!

// Matte
Bra tips, ska ge mig på den manövern när jag får tid :thumbup:
Skriv svar