Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
innetröskeln/golvet var ju inte så bra så har kapat bort lite av det som va tvunget att bytas.
här har jag kommit en bit på väg. golvbitarna nästan klara
längstbak på tröskeln mot bakre hjulhus var det ju lite "ytrost" med.
en bit på väg.
provmonterat yttetröskel.
Japp, blir ju bra det där, man vet ju själv hur jobbigt det är att rostlaga, brukar ju bli så otroligt mycket mer som får bytas än man hade tänkt sej från början..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Någon som har koll på vilka stötdämpare som passar i benen fram?
tänkte om man kunde köpa till någon annan bil som är lättare att få tag i.?
är inte hela världen om dom är kortare funderar ändå på att korta dom när jag bygger om dom.
Rollan, som nu har KE70 fjäderben, har Biltemas "gas"-dämpare från Audi 80, slutet av åttitalet. Har för mej att det är samma insats som i Celica, det är iaf samma som KE20.
Dämparhuset är ... ca 12mm? kortare än original, så du får svarva en distans att lägga ovanpå dämparen i röret. Sen är slaget lite kortare, men det funkade utmärkt med KE70fjädrar ändå!
srylul skrev:Rollan, som nu har KE70 fjäderben, har Biltemas "gas"-dämpare från Audi 80, slutet av åttitalet. Har för mej att det är samma insats som i Celica, det är iaf samma som KE20.
Dämparhuset är ... ca 12mm? kortare än original, så du får svarva en distans att lägga ovanpå dämparen i röret. Sen är slaget lite kortare, men det funkade utmärkt med KE70fjädrar ändå!
Tack!
kanon det ska jag absolut kika på!
att dom är kortare spelar som sagt inte så stor roll då dom är rätt dåliga och behövs svetsas endel. så då kan jag nog korta ner dom lite med.
vill ju gärna ha ett par dämpare innan jag börjar bygga dom färdiga.
behöver ju sätta ihop framvagnen lite halvt för att passa in fälgarna mot framskärmarna så jag vet hur mycket som det tar i
jahapp här har inte hänt mycket:P
har försökt kämpa på så mycket som möjligt även att jag haft minus grader inne i verkstaden
Men vänster sida är i nästan helt färdig svetsad
så har hittat lite nytt och bita i.
bakom höger bakhjul
invändigt
hål.....
nästan färdig
har även hållt på och passa in hjulen bak, så jag plockade bort fjädrarna så jag kunde sänka ner bilen över.
fjäder tallrikarna är visst inte helt nöjda
Men de verkar som att det går att få in 8,25" breda fälgar bak med ET0
Måste bara säga att min rödvita ( som ännu inte är skrot ) inte heller är så mycket att laga rost på Jag börjar tro att Rallyrollan "rostfri" eller så har jag förträngt allt det "roliga"
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82