Jag har fått brev från toyota om att kolla upp min avtagbara dragkrok.
Ringde Toyota lokalt som sa att de byter ut dessa men måste först få ok från Toyota vilket de ännu inte fått. Blir att vänta på detta alltså..
Återkallelse av dragkrokar
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Re: Återkallelse av dragkrokar
Sådärja då fick jag tid för att byta ut den!
Alla avtagbara dragkrokar ska bytas ut hos Toyotabilar, vet dock ej vilka år det gällde!
Alla avtagbara dragkrokar ska bytas ut hos Toyotabilar, vet dock ej vilka år det gällde!
- Dale
- Siteadmin
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Kontakt:
Har en Avensis 2008 med löstagbar krok men inte har jag hört nått om att byta ut. Bilen köpt/servad/utrustad hos Toyota så dom borde ju veta. Får väll åka och fråga dom eller nått.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
Det roliga är att vi fick en kallelse att komma för kontroll av vår dragkrok (en 04 för övrigt), inte en bokstav stod det i pappret om att det bara gällde avtagbara. När vi sedan ringer så jaadå, vi bokar en tid så vi får titta på det. Allright. En vecka senare ringer det en sur gubbe och formligen skäller ut oss för att vi har en fast dragkrok och det minsann bara gällde avtagbara och det borde vi minsann hålla reda på och jaddajadda.. Vi är rätt trötta på den Toyotafirman vid det här laget... Dom skulle ersätta 50% av självrisken för ett rutbyte en gång, eftersom vi fick stenskottet under provkörningen. Då får vi 50% av det vi betalade efter avdrag av vår egenhändigt intjänade självriskrabatt. När vi sedan försökte nå honom var han inte kontaktbar helt plötsligt...
Ah, det blev en massa som inte hörde hit, men poängen var väl iaf att vi fick pappret, vi som hade en 04..
Ah, det blev en massa som inte hörde hit, men poängen var väl iaf att vi fick pappret, vi som hade en 04..
- YarisMek
- Bilmodell: Yaris
- Årsmodell: 2010
Bara bilar som kan vara påverkade av återkallelse får ett brev hem. Har ej i huvudet vilket art.nr o vilka år som var påverkade... Men som jag fick in en bil som kunde vara påverkad, (datan sa det när jag tog in bilen i service att bilen kan möjligt vara påverkad av kampanj) så kollade jag de o de var en fast krok. Tror ej några bilar blir missade, speciellt inte om bilen servas hos Toyota akturiserade verkstäder
-
- Bilmodell: Yaris Verso -04, Yaris -13
- Årsmodell: 2013
Toyota har antingen gjort det enkelt för sig eller så har dom dålig koll på vad som sitter på bilarna. Dom som åtgärdas är toyota/brink krokarna. Thule krokarna går tydligen inte av.
---------------------------
Toyota Mek
Toyota Mek