K: Avgassystem Toyota supra N/A

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
illegal_driver
Bilmodell: Supra N/A
Årsmodell: 1993

K: Avgassystem Toyota supra N/A

Inlägg av illegal_driver »

Hej
Efter att ha fångat trafikpolisens uppmärksamhet och lyckats med konststycket att få registreringsbesiktning på avgassystemet (Halvsats ifrån Blitz) så söker jag nu efter ett orginalsystem från katten och bakåt
Passar det ifrån turboversionen?
har du något liggandes eller vet om något ?
Daniel i säffle
0739368160
eller
illegal_scs@hotmail.com
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: K: Avgassystem Toyota supra N/A

Inlägg av Glenn »

En MkIV alltså ?

Vad gnällde dom på, ljudvolymen ? finns det ingen insats du kan köpa och trycka i blitz-systemet ?

Det känns ju klart enklare än att byta systemet då.

Jag fick nedslag på ljudvolym på hojen för några år sen, riktigt grinig gubbe, sen när jag skulle besiktiga om så mätte inte ens den besiktningsgubben ljudet utan godkände bara rakt av, jag frågade om han intes kulle mäta och han sa typ att han tyckte det var en löjlig sak att slå ner på och sa typ "Du har väl fixat efterssom du kommer tillbaka.. men om du insisterar tar jag fram mätaren.." :) ..det gjorde jag inte dock :D
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
illegal_driver

Japp är en MKIV
Nej inget sagt om för hög ljudnivå och ingenting uppmätt...Dock va det för (jag citerar" Brett"
Sbp kommer inte släppa igenom den utan intyg på db mätningar Trots att dom gjort det vid kontrollbesiktningar:(

Finns en tråd om hela läget här
http://www.karlstadracing.nu/viewtopic.php?f=1&t=20398

Så roligt har vi det i värmland

så nu är jag på jakt efter ett orginalsystem för att slippa krångla och få igenom den
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Inlägg av Glenn »

Ja, den tråden blev man ju inte glad av att läsa, jag trodde inte vi hade den typen av fulförmynderi av svenska poliser..

Nu är det väl fel att diskutera detta i annonsforumet, så jag ska inte dividera det mera, jag förstår att du tycker enklaste vägen vore att låna/köpa ett original avsgasystem och bara få problemet ur världen, det hade nog jag också gjort, men jag tvivlar starkt på att polisens agerande skulle hålla rättsligt.

ST205'an har f.ö 4" utblås original, det ville inte SBP tro på, fast dom godkände ändå förstås.. (tills det rostade av och jag köpte ett eftermarknad :) )
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
illegal_driver

Någon som har biler på hur ett orginalavgasystem ser ut eller vet vart man kan köpa nytt?typ ebay eller liknande
Mvh Daniel
Skriv svar