Kan väl flika in med ang vinterväglags körning. Jag har själv ett par Hankook W310 (ej dubb) i storleken 205/50R17 som sitter på orginalfälgarna.
Nu bor jag i söder och vi har väl vinterväglag kanske 3-4 veckor totalt på hela året, hehe. Men när det väl är så är det alltid isigt och jävligt slaskigt

Men det jag upplever är ju helt klart att den är sladdrig i baken, men det hade jag nästan räknat med.
Utan antispinn och antisladd så hade den nog varit livsfarlig att köra, men med allt på så tycker jag den tar sig fram riktigt stabilt och inga obehagliga kast ( förutom om du ger lite för mycket gas när det är dags att svänga

). Helt klart en mycket trevlig vinterbil!
Dock är det en del saker som stört mig nu i kylan. Rutorna fryser fast varje morgon när jag ska köra till jobbet (bilen står ute) och då slutar elhissarna att fungera pga
att det är nåt skydd som slår in för att inte överbelasta elhiss motorn? Rutan går ner 1cm varje gång man öppnar dörren för att gå under listen. Detta slutar fungera och man får återställa elhissarna för att det ska funkar igen (gå iofs snabbt). Även auto up/ner slutar funka.
Sedan så vibrerar det oregelbundet genom hela karossen när motorn är kall, när man står stilla på tomgång.
Det känns ungefär nästan som den misständer lite på tomgången men ingen motorlampa lyser som indikerar nåt fel.
Konstiga är att såfort motorn är helt varm så försvinner alla vibrationer och du känner knappt att motorn är igång ens när man står på tomgång.
Har även också upplevt att det känns som bromsarna kärvar/fastnar fram senast idag.
Växellådan, endast 2an, är riktigt seg att få i när den är kall framförallt när man växlar ner 3/4/5 till 2. 1-> 2 brukar funka bra.