K: Främre kofångare eller spoiler/splitter/läpp Mr2 mk2

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Spader
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 03 jan 2013, 00:40:59
Bilmodell: MR2 GTi
Årsmodell: 1991
Ort: Göteborg

K: Främre kofångare eller spoiler/splitter/läpp Mr2 mk2

Inlägg av Spader »

Tänkte bara höra om någon har bytt kofångarbeklädnad och har originalet liggandes, söker modellen som jag tror fanns 93 och framåt. Det skulle också vara intressant med splitter/spoiler/frontläpp med ungefär samma utseende. Känner att min -91a blir lite "flytande" i fronten i högre hastigheter och har kollat upp att det var pga detta som de bytte till en kofångare med mer downforce någon gång -92-93. Jag börjar också bli klar med mitt projekt att göra min bakspoiler ställbar och då lär fenomenet bli än tydligare.

Också tacksam för tips om var man kan hitta något som kan funka :-)

Letar också efter lite glasfiberdelar, speciellt lastluckan fram och motorlucka, någon som har några tips var man kan hitta detta? Delar i aluminium är också intressanta

Har kollat ebay, blocket, laga, bildelsbasen och många andra sidor men frakterna på ebay är rätt saftiga på en så här stor pryl och utbudet är väldigt begränsat på de svenska sajterna.


MvH Johan Andersson
Spader
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 03 jan 2013, 00:40:59
Bilmodell: MR2 GTi
Årsmodell: 1991
Ort: Göteborg

Re: K: Främre kofångare eller spoiler/splitter/läpp Mr2 mk2

Inlägg av Spader »

Ingen som har lite gamla delar liggandes hemma som de vill sälja, det gör inget om de är lite repiga eller ens lite skadade :-)
Användarens profilbild
todie
Inlägg: 202
Blev medlem: lör 02 maj 2009, 20:12:31
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 1993
PostOrt: Vänersborg
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Westcoast Motorsport
OrgNr: 821105-5515
Kontaktperson: Pontus Karlsson
Ort: Vänersborg
Kontakt:

Re: K: Främre kofångare eller spoiler/splitter/läpp Mr2 mk2

Inlägg av todie »

Har dessvärre inte i glasfiber ...men en motorlucka från turbo modellen om d skulle vara intressant.
Har även extra luftintag till sidorna bakom dörren om du vill ha för o modifiera större luftintag till motorn
Toyota MR2 Turbo -93 - http://www.westcoastmotorsport.se
Spader
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 03 jan 2013, 00:40:59
Bilmodell: MR2 GTi
Årsmodell: 1991
Ort: Göteborg

Re: K: Främre kofångare eller spoiler/splitter/läpp Mr2 mk2

Inlägg av Spader »

Nja, själva poängen är att lätta bilen så jag får tyvärr artigt avböja :-(

Tack för tipset dock, ska kolla runt om någon jag känner kan vara intresserad

MvH Johan Andersson
Skriv svar