Hallå.
Någon som har koll på kammarna i 3sge/3sgte motorerna?
Finns det någon vinning överhuvudtaget att sätta in gti kammar i gt4an? SKulle dett kräva att jag skaffar ställbarakamdrev?
Hjälp mig! =D
GTi kammar?
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: GTi kammar?
man måste ha ett eftermarknadssprut om det ska ge någon tjäna något på det har jag alltid hört.
För mig det står en del på denna sidan http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm
För mig det står en del på denna sidan http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: GTi kammar?
Dom är ju lite vassare än turbokammarna, men det finns antagligen en anlending att toyota valde att ändra till snällare kammar i turbon.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 198
- Blev medlem: sön 08 mar 2009, 22:12:38
- Bilmodell: gt4
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: övik
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ö-vik
Re: GTi kammar?
Någon typ av sprut är planerat. Tänkte höra mig för angående kammarna inför vinterns meckande då jag ändå har de liggandes:)
Finns nog en anledning till att Toyota inte levererade syrrorna med 450hk också. Men ändå har varannan supra det idag
Finns nog en anledning till att Toyota inte levererade syrrorna med 450hk också. Men ändå har varannan supra det idag

- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: GTi kammar?
Det berodde nog iofs på korkade japanska regler iofs. ..Dessutom så valde man nog att lägag effektuttaget på en nivå så bilarna klarade hårt brukande och ändå höll ihop medans garantin gällde..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Larco
- Inlägg: 1044
- Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Upplands Väsby
Re: GTi kammar?
Jag har haft både st165-kammar och st162-kammar i mina bilar samtidigt. Jag upplevde att GTi kammarna gör bilen lite mer varvvillig utan några direkta nackdelar. Skillnaden är marginell men motorn varvar gärna ur bättre än med original där den tappar lite drag över 6000 varv.
Kör på GTi kammar med tillhörande originalkamdrev! Det hade jag gjort!
Kör på GTi kammar med tillhörande originalkamdrev! Det hade jag gjort!
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd