Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Enkel installation och allt stämde överens med installationsguiden MEN när jag tutar så låter det som en blandning mellan en hes ko och en dyngrak hillbilly! :'(
Såg nu efteråt att min bilmodell inte finns med i deras "kompabilitetsguide"... men VARFÖR skulle det inte kunna funka till min bil det funkar till massa andra modeller?
Någon som vet hur jag ska göra för att få dom att funka?
Reläet kan la inte påverka på något sätt?
Får tutan 12 volt så tutar den, end of story. Låter det inte rätt är det antagligen fel på dom, eller också är det så dom ska låta. Möjligen skulle det kunna vara ett dåligt relä, glappar det kan detju kanske få lite intressanta effekter.
Tänkte på det också men jag har skrapat ordentligt lackrent samt mätt upp och där ska inte felet vara.
Var ute och provade tuta igen... Lät tjejen tuta medan jag stod framför bilen och H-E!!! Decibel-nivån är det inget fel på längre men det hesa skorrandet finns fortfarande där. Är det nån "inkörningsperiod" på sådana här saker?
Återkommer senare, igen...
Pröva att koppla direkt till batteriet så vet du garanterat att du har bra kontakt överallt. Det finns inga justerskruvar i bakkant på hornen som man kan justera tonen på så som signalhorn var utformade förr?
MagnusS skrev:Pröva att koppla direkt till batteriet så vet du garanterat att du har bra kontakt överallt. Det finns inga justerskruvar i bakkant på hornen som man kan justera tonen på så som signalhorn var utformade förr?
Inga justerskruvar.
Ingen skillnad när jag kopplade direkt mot minus på batteriet.
2 frågor:
Finns det något bra medel (antagligen fett?) som man kan använda på jordpunkten för att förhindra glapp och korrosion?
Det sitter ju 2 stift på signalhornen. Det finns ingen text eller markering men kan det göra skillnad om man skiftar på plus och minus?
Anledningen till att jag frågar först och inte bara går ut och testar är att signalhornen sitter väldigt dumt till och jag måste lossa en del skruvar.
Sitter det två stift på signalhornet så brukar det ju vara plus och minus som skall in där Ena stiftet kan dessutom vara anslutet till tutan ifa man bara har en tråd fram till tutan så jordas den i chassiet. Mät och kolla för säkerhetsskull. Frexten vad e de för fel på orginalarna då? (Fungerar det så rör det inte) Koppla ur orginalarna och sätt relät på orginaltrådarna ist brukar vara ett säkert kort oavsett det är extraljus eller tutor.