Toyspeed skrev:Inte för att vara sån.. Men filmen visade ju inte nånting alls?
Kom upp en siffra där på 596, Va det hästkrafter? I motorn, på hjulen?
Och om spolarna passade va ju rätt svårt att se då det aldrig filmades i motorrummet alls?
Upp till 500-600hk fungerar nog nästan vilken spole som helst. 700-1000hk är en annan sak.
Vad finns de för resultat där ute med dessa spolar?
Bänkningen är på min bil. effekten är i motorn inte uträknat utan man rullar ner med kopplingen nedtryckt så den räknar på rullmotståndet. har för mig de va runt 500whp och 596i motor, sedan 811nm i vrid vid 4400rpm också detta i motorn omkring 700nm på hjulen.
Nu till ämnet.
JAG kör med Yaris 1,0 spolar och de funkar kalas. inte en misständning trotts bilen gick fett som busen innan mappningen va klar. Jag byggde en aluplåt 5mm tjock som ja bultade fast i original skruvhålen för ventilkåpan sen gänga jag plåten för bultar som höll själva spolarna.
MVH
Min aluplåt ja använder är 5mm och den passade bra, drog fast den i de bultarna som håller ventilkåpan sedan gängade jag lite nya hål för själva spolarna i plåten.
5 mm bör ju räcka helt klart. Hur mycket sticker själva tändspolen upp över aluplåten sen ? Jag sitter och funderar på om jag kan få plats med dom under min CS intercooler nämligen.
Om jag får plats med dom så blir det såna spolar, annars så lutar jag åt LS1 spolen men jag skulle vilja slippa tändkablarna.
Hur mycket dwell kör du med dom ? är dom väldigt känsliga för lite/mycket dwell ?