Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Elfa står det gissningsvis ingjutet i själva boxen va ? ..det betyder nog bara att dom levererat lådan till tillverkaren, det där ser ut som en standardlåda dom sålde förr, fast polerad.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Glenn skrev:Elfa står det gissningsvis ingjutet i själva boxen va ? ..det betyder nog bara att dom levererat lådan till tillverkaren, det där ser ut som en standardlåda dom sålde förr, fast polerad.
Ja poleringen är jag skyldig till men tror du att tändsystemet är hemmabyggt för jag hittar ingen märkning, samtidigt är det ju lite för seriöst att ta fram ett klistermärke om man byggde själv så det borde vara någon firma bakom....???
Det är gissningsvis en svensk firma bakom, fast antagligen ingen storskalig produktion, jag har själv jobbat på en firma som tillverkade små elektronikprylar för bilar, och allt var ju byggt på standarddelar då.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Glenn skrev:Det är gissningsvis en svensk firma bakom, fast antagligen ingen storskalig produktion, jag har själv jobbat på en firma som tillverkade små elektronikprylar för bilar, och allt var ju byggt på standarddelar då.
Tack Glenn, ja troligtvis men lite märkligt att det inte finns någon info på nätet....
Idag fick jag i alla fall sällskap i Garaget, karossen hemma och ska bli kul att få den i ordning