Häromdagen så fick jag reda på att kusinen min hade en mindre baslåda med dubbla Coustic 10'or och ville bli av med den billigt. Lådan var ganska värdelös och även elementen då lådan inte var tät för fem öre.
Så jag köpte lådan av kusinen och tätade den med silikon och bytte ut elementen mot mina GAS 10'or som jag hade tidigare, Resultatet blev Snärtigare bas och bättre respons och även att jag fick lite bagageutrymme =)
Coustic Basar 10" som ver lite slitna..

Hålen för kablarna var lite väl stora

Jag skruvade isär hela lådan och tätade den ordentligt med silikon

Satte även igen gamla hålen för kablarna med masonit och silikon

Stoleksskillnad mot gamla lådan

Nya kabelanslutningen , istället för att köra med banankontakter så har jag pressat igenom kablarna så det är tätt

Fick lite matta över från balkongen så jag testade att använda detta och klä lådan med och jag vart nöjd =)

I med dämpning och montering av mina GAS element

Och slutresultat blev (BAGAGE UTRYMME!)

Jag vet inte ännu hur jag ska göra med steget, funderar på att montera det på undersidan av hatthyllan eller om jag ska ha det liggandes framför lådan. notera att samma typ av matta som användes till lådan kommer att användas i bagage utrymmet för en mer Clean look =)
Hoppas ni gillar det, Basen går inte att få riktigt lika djup som innan men den är mycket "snärtigare" och har bättre respons nu =)
Har även börjat ta isär originalstolarna då jag behöver bottenplattorna från dessa (De som sitter i bilen nu "Sportstolarna", har börjat glappa och gnissla)
Så jag ska helt enkelt använda bottenplattan med skumgummit/klädseln på underdelen på sportstolarna och sedan flytta öven ryggstöden rakt av.
Här har vi dom 2 Blåa stolarna som jag ska ta botten ifrån

På ena sidan var de monterade så här (Satt en låssprint på insidan) =

Och på andra sidan så var det bultat så jag var tvungen att riva bort klädseln en bit =

En Rygg borta =

Sen var det bara att lossa klädseln underifrån och bottenplattan var fri =

Kommer att fortsätta senare alt imorgon och ta isär de andra stolarna och byta bottenplattan, men så här ser det ut just nu =