Lysande aribag lampa Corolla -98

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Stigge
Inlägg: 195
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 13:53:59
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1975

Re: Lysande aribag lampa Corolla -98

Inlägg av Stigge »

mikael_st
Inlägg: 119
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 17:39:33
PostOrt: Mölndal
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Lysande aribag lampa Corolla -98

Inlägg av mikael_st »

kanon har jag lite att gå på. Trodde inte att bältes sträckarn utlöstes med hjälp av SRS system därför tänkte jag inte på kontakten till den. Då det är en 98 med bara ratt airbag misstänkte jag att bältet inte gick på srs:en.

Får pilla lite idag o se om jag hittar något..
Apexi Power FC @ CYRIX mappad : CP kolvar : T04E Turbo : Tein Coilovers : Cusco fjäderbensstag : Yokohama fälgar
svea
Inlägg: 56
Blev medlem: ons 19 aug 2009, 20:21:05
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1998
PostOrt: Göteborg

Re: Lysande aribag lampa Corolla -98

Inlägg av svea »

Jag har samma förutsättningar som trådstartaren, en 1,3 liters Corolla -98 med lysande airbaglampa. Min började lysa efter att jag startade bilen med hjälp av startkablar.
Jag har kopplat loss batteriet i några minuter för att se om felkoden nollställdes men det gjorde det inte.

Ringde den lokala Toyotaverkstan och mekanikern jag pratade med verkade inte så insatt i de lite äldre bilarna. Han var osäker på om det var OBD I eller II och på vilka felkoder han kunde utläsa ur bilen. Han sade också att säkringen borde bränna av innan något i airbagsystemet gick sönder på grund av för mycket ström. Men någon säkring till airbagen kunde jag inte hitta.
Diagnostikuttaget har ju väldigt många kontakter, kan man inte utläsa felkoder för airbagsystemet? Kan inte verkstaden det?

Hur går man annars tillväga för att göra en felsökning?
Skriv svar