Har sett väldigt många som monterat en "cooling panel" (deflektor?) i framkant under motorhuven för att få mer kalluft in i kylaren?

Fråga: Jag undrar vad ni tror om detta, om det hjälper eller skälper?
I mitt huvud skälper det i slutändan. Den lilla kalluft som deflektorn stänger nere är väl viktig för att driva ut motorvärmen ovanför motor och ut genom dom 2 luftuttagen på motorhuven.
Jag vill även se kalluften viktig för dom som har öppna luftfilter och som inte skärmat av filtret...?
Andra funderingen:
Har läst att många st205-ägare har demontetat resonansburken till luftfiltret:

Dom som har original luftburk med original luftfilter eller sportluftfilter har gjort det av funktion och dom som har öppet luftfilter har gjort det för att den är oanvändbar och bara tar upp massa plats.
Citerar en person som har original luftburk med sportluftfilter och som har demontetat sin resonansburk:
Fråga: Är det någon här som demontetat resonansburken och i så fall, har ni upplevt några förändringar?Syftet med detta är att minska induktionsbuller och för att jämna ut luftflödet in i motorn. Personligen tycker jag det är bortkastat utrymme eftersom det bara är en låda med fyra mycket små hål för att släppa luft, och när jag säger "små" menar jag millimeter-små.