Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Jag skulle vilja veta hur man kopplar in på smidigast sätt en släpvagnskontakt på min Toyota.
Måste man köpa den från Tillverkaren och det finns en "påkoppling" framdragen till skuffen?
Eller kan man köpa en universal från t.ex. Biltema och "sno" ström från bakljuset?
En anpassad elsats finns ju från Toyota, vilket är det snyggaste/enklaste alternativet.
Ganska säker på att du även kan tjuva in dig på baklysen med en "universalsats" utan att elektroniken reagerar på det. Dock inte 100% säker.
Benny Gustavson
AE92 4age 20vmotorrenovering pågår KE70 4age 16vIn progress ADT251 2ad-fhvFamiljeräser ACM20 1az-feFamiljeräser GXE10 1g-fejaha, ännu ett projekt InstagramBenny_Gustavson
Tror inte att Toyota hade nån ljusövervakning 2005, så så långt funkar det nog. Dock kommer det ju garanterat vara smidigare med en färdig sats från typ Toyota själva eller Brink (vilket antagligen är samma sats, kanske lite billigare) eller någon annan. Har du tänkt ha 13-polig eller 7-polig?
Original är enklast och smidigast. Bytte från 7-polig till 13-polig med originalkablage på min Avensis 2008. Visst går det med universalkablage med men löd isf och använd krympslang så inte fukten kommer in i skarvarna. Finns inget bussystem eller något sådan utan det är enkelt koppla in sig.
Ja, min Camry -88 hade det på bakljusen också, men jag tror inte dom nyare har det förrän det började dyka upp CAN-buss. Våran nuvarande Avensis -04 har det inte, den förra från -01 hade det inte och min RAV4 från -01 (också en tvåa fast pre facelift) hade det inte heller.