MScME skrev:ABS-givare till 6gen Celica är en mardröm. Toyota har sedan länge slutat tillverka dessa, eftermarknad existerar i princip inte, och begagnat existerar definitivt inte, sannolikt pga ovanstående.
Va ? när min pajade kunde toyota få fram en ny, påstod dom iaf, men priset gjorde att jag inte ville köpa. Det finns gott om dom på nätet om man vill ha däremot, däremot är dom ju apdyra.
Vet att det är svårt att få tag i till äldre celicor, men T20 ska funka.
Jag vill påstå att givaren och kontaktorn i sig är densamma, men längd och infästning skiljer sig åt mellan McPherson och SuperStrut. Har läst varianter där man kan modifiera ABS-givare från Camry (om jag minns rätt), men mycket sökande för egen del resulterade i absolut ingenting på eftermarknadssidan.
Jag moddade en eftermarknads camrygivare på min, funkade bra men man fick dra kabeln lite alternativt och klippa bort diverse plåtfästen på den nya givaren, både kontakten och själva fästet i navet var lika, dock så gick kabeln ut åt ett annat håll så det såg lite knäppt ut.
Finns bilder i min ST202-tråd
Jag har ju dock en svensksåld GT '94 så den har superstrut.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (
Black sin) , Celica GT ST202 (kvick
silver), Tesla model 3 LR DM (
Smalltop),Pontiac
Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (
Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (
silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se