Kopplingsfråga mr2 turbo
-
- Inlägg: 70
- Blev medlem: tor 11 sep 2014, 23:10:11
- Bilmodell: Celica gt4 CS
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Borås
Kopplingsfråga mr2 turbo
Sitter just nu en RPS MAX 6 puckad koppling i bilen, specad till 550nm om ja inte minns helt fel. Tycker dock halva nöjjet försvinner av att köra sinterlamell. Bilen är lite lätt uppgraderad och har ca 250hästar i sig. Funderar på att stoppa i en orginallamell men behålla tryckplattan som sitter i. Hur hade det funkat och hållt?
-
- Pay User
- Inlägg: 557
- Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: hanaskog
- Land (Country): Sverige
- Ort: hanaskog
Re: Kopplingsfråga mr2 turbo
Har inte testat min koppling än som jag håller på att installera.
Men det är en RPS med "vanlig" lamell som ska klara 500nm
Tror det är denna jag har
http://www.jc-performance.se/produkter. ... 2=11&n3=11
Men det är en RPS med "vanlig" lamell som ska klara 500nm
Tror det är denna jag har
http://www.jc-performance.se/produkter. ... 2=11&n3=11
-
- Inlägg: 70
- Blev medlem: tor 11 sep 2014, 23:10:11
- Bilmodell: Celica gt4 CS
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Borås
Re: Kopplingsfråga mr2 turbo
Har en orginallamell liggandes från min celica gt4 -92. Kan den passa tro? Stämmer splinsen?