Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
cheetah1 skrev: ↑lör 11 nov 2017, 11:26:16
Svetsa i krockbalken? Är det ens tillåtet? Borra och bulta är det väl som gäller i lastbärande balkar?
cheetah1 skrev: ↑lör 11 nov 2017, 11:26:16
Svetsa i krockbalken? Är det ens tillåtet? Borra och bulta är det väl som gäller i lastbärande balkar?
Är det så? Jag tänker att man får ju reparera en balk med svets, köper du en original Toyota plåt del så åker du ju på att skarva och svetsa vissa balkar.
Förvisso finns det höghållfastighetsstål i vissa balkar, men det sitter runt kupén. Där är det aja baja att skarva överhuvudtaget. Där ska alltid komplett bit bytas om det är höghållfastighetsstål
Men tillexempel min IS200 så är det fritt fram att skarva bäst man vill enligt verkstadshanboken
Benny Gustavson
AE92 4age 20vmotorrenovering pågår KE70 4age 16vIn progress ADT251 2ad-fhvFamiljeräser ACM20 1az-feFamiljeräser GXE10 1g-fejaha, ännu ett projekt InstagramBenny_Gustavson
Det ska inte va några problem har bara svetsat fast fästet på. Det är gjort på verkstad me så japp en t25 är det. Ska ordna bilder sen är det tillåtet att laga balken om den är rostig
För den delen så ”försvagas” balken mer av att borra hål igenom