Bempa skrev: ↑tor 07 dec 2017, 21:51:05
Hur skulle det vara att göra en "adapter" av en avkapad m12 som man borrar och gängar för m8?
Så skulle jag ha gjort, är rätt mycket metall mellan om man drar M8 i M12.
Dock är väl knacksensorn fingängad tror jag, det är väl iofs inget problem, men man måste ju skaffa en fingängad bult med rätt stigning på gängorna då.
Cheetah1: 3SGTE ju, S-blocken är alltid gjutjärn.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Om du har tillgång till svarv skulle du kunna ta en M12 som man svarvar ner en del av till 8mm och gängar. Så man får en pinnbult med M12 i ena änden och M8 i den andra och sedan en mutter utanpå.
"Wet races takes years off your life." - Paddy Lowe
Codriver skrev:Om du har tillgång till svarv skulle du kunna ta en M12 som man svarvar ner en del av till 8mm och gängar. Så man får en pinnbult med M12 i ena änden och M8 i den andra och sedan en mutter utanpå.
Ah just, det måste ju va det absolut bästa
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Benny Gustavson
AE92 4age 20vmotorrenovering pågår KE70 4age 16vIn progress ADT251 2ad-fhvFamiljeräser ACM20 1az-feFamiljeräser GXE10 1g-fejaha, ännu ett projekt InstagramBenny_Gustavson