Inhandlade mig i julas 2016 en 'bone-stock' KE70, helt rostfri, 11,000mil, röd (eller nått åt det hållet..

Den såg ut såhär;

Och i detta skede var det kanske inte direkt så det 'ryckte i baguetten' som man säger, men ett bra utgångsprojekt nevertheless!

Planen hade jag klar framför mig; En 'retro-räser' a'la sugmaskin, ITBer och höga varv..
Det första jag gjorde med denna knappt matta vagn

Var att testa polera litegrann, vill innan nämna att jag aldrig i mitt liv förut polerat något!
Och ja, skillnad blev det..

En tid gick och ifrån ett bygge jag sålde för att köpa mig denna hade jag inhandlat lite grejer som också funkade till min Corolla, så en kväll fick den Nissan 200SX S13 länkarmar, spindlar, bromsok+skivor och coilovers, dessa gjorde en hel del med spårvidden på bilen..

Sedan var jag ju tvungen att ha typ tidsenliga hjul, så en uppsättning Asta i 15x9" ifrån Roine på Ashes Wheels blev inhandlade,

Som senare blev skodda med Toyos R888R i storleken 205 50, för det ser så j*vla rejsigt ut..

Emellan fick jag på en Golf MK1 GTi läpp och en gammal oljekyl jag hade liggande, för det är ju också ganska rejsigt..
Även här någonstans (saknas bilder) hittade jag mig en Carina ifrån samma årtal som jag tog bakdämpare och fjädrar utav, som var styvt en decimeter kortare, och passade rätt i.. Och nånting att täcka över framhjulen med..

Mer tid gick och jag fick på dom nya däcken och speglar på skärmarna, för det har någon sagt att en retrojaps ska ha (skitcoolt

Pappas överblivna MX-5 stolar åkte i ihop med ett rattnav och en SELM oem-träratt ifrån 80-talet (osäkert ifrån vilken bil)

Dessa blev senare ersatta med Mitsubishi Evolution II Recaro stolar, fällbara och löjligt sköna!

Bonusbild

Och så har den i princip rullat tills idag, men nu är det troligtvis sista helgen den står på egna hjul på ett tag, sen börjar ett nytt kapitel

Under denna vinterdvala blir det alltså en 3S-GE BEAMS, 5e och sista (och vassaste) varianten, 2.0L sugisfyra med dubbel VVT-i direkt ifrån japan som lämnar 210hk lite styvt, som blir ihopparad med AE111 50mm ITBer.. Allt ligger hemma och bara väntar på lite 'fabwork'!
Det var nog allt för nuet, tills vidare!
Då jag aldrig haft nån form av tråd eller dylikt uppskattas respons, mer text? Mer bilder? Mindre bilder? Etc..
Tackar tillsvidare Snabbservice Getinge, FM-Bildelar, L-M-R.se, Ashes Wheels, Tofugarage, vänner och världens bästa far som ställer upp och hjälper mig!
Mahalo~