Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Jag har aldrig gjort det på en hel bil, men för länge sen har jag försökt göra det på delar av en bil, man står under lyftten och det droppar dinitrol i håret, och rätt som det är när man sprutar in i nåt hålrum sprutar det ut rätt i ansiktet på en, kläderna är helt förstörda efteråt.
Nån biltidning (klassiker ? bilsport ?) hade för flera år sen ett reportage när dom underedsbehandlade nån bil, och på bilderna såg man hur typ hela lokalen var nerkladdad, och killen som gjorde det hade rymddräkt på dej ..jag nickade igenkännande
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Haha sådär ja, jag har underredsbehanldat lite bilar själv (3st tror jag) jag upplevde det inte så besvärligt för min del, men jag är ju lite förtjust i kladdiga miljöer ( hur nu det där lät ) tolkningen ligger i betraktarens öga
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Benny Gustavson
AE92 4age 20vmotorrenovering pågår KE70 4age 16vIn progress ADT251 2ad-fhvFamiljeräser ACM20 1az-feFamiljeräser GXE10 1g-fejaha, ännu ett projekt InstagramBenny_Gustavson
Eller jo en gång har jag upplevt underredsmassa som rätt så besvärligt, det va när jag böt sopparör på en ST162 och bensinen löste upp massan rätt så effektivt så den rann ner efter armen ner i armhålan å där så fastna det och torka i armhålehåret Haha ja jävlar va kladdigt det va, då va det bara å plocka fram saxen
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Benny Gustavson
AE92 4age 20vmotorrenovering pågår KE70 4age 16vIn progress ADT251 2ad-fhvFamiljeräser ACM20 1az-feFamiljeräser GXE10 1g-fejaha, ännu ett projekt InstagramBenny_Gustavson
Det bekräftar (och överträffar) mina fördomar, som beslutet att INTE försöka själv, är baserat på.
Återstår bara att hitta nån annan som gör det åt mej... I nån annan lokal än min!
Men först ska jag få igång åbäket, tänkte jag.
Jag är f.ö väldigt nöjd med min hemmagjorda "vacumstation" och ännu mer nöjd med monteringen av laddtrycksstyrningen! Förmodligen de två minst viktiga delarna av detta projekt, men ändå nöjd som fan!
Längtar även efter mina nylackade Speedline fälgar. Inte för att jag är speciellt förtjust i fälgarna utan för att de är just nylackerade. Det har jag aldrig kostat på tidigare. Nånsin!
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Inga avgörande framsteg, men nu står den iaf på nylackade hjul och framvagnen är helt ihopskruvad ink drivaxlar.
Har klurat ut och kopplat alla vacumslangar och alla elkontakter. Tror jag.
Främre motorfästet jävlas och jag var tvungen att riva kamdrivningen (igen!), annars hade det nog blivit en provstart av motorn.
Går inte fanskapet snart eldar jag upp den. Nu när den går att rulla ut på gården.
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Motorn uppstartad! Vandrande tomgång indikerar tjuvluft och ett oljeläckage jag inte har lokaliserat (men jag misstänker en vinglig oljetrycksgivare), men den startar och går! Så lite fixande plus montering av det som inte behövdes för provstart, innan provkörning.
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.