Johannes Rydberg skrev:hade varit klockrent om det fanns en liten växellåda till oxå. då hade det faktiskt varit värt att åka tvärs sverige.
men dom växer inte på träd
du har ingen liggandes i nåt hörne i garaget eller
sen tänkte kom jag på att flytten över till en st 162 kanske kräver stand alone sprut eller?
känns ibland som det bästa är att sälja st 162 och köpa en annan toyota celica modell nyare.
Men du hade väl bara en trasig växelwire? Tror inte du knäcker din st162låda under 300hk och utan skapligt med grepp i hjulen. Är du bara snäll mot den i så är det nog inga jätteproblem. Sen kan du ju byta om du nu skulle få problem. Jag vet om en som knäckte sin men han hade T3/t4 turbo tror jag, hehe. Tror han tappade 2an.
Du får med extraktorgrenröret, vilket du kan bygga ett trevligt turbogrenrör av och slippa problemen med startmotorn. Du kan bygga en adapter och hänga turbon under det nere vid sumpen och bara köra en oljereturpump tillbaka upp till sumpen igen.
Antingen det eller så letar du reda på en st202 originalsprut. Det måste gå att få fram för en rimlig peng. Ett megasquirt skulle ju inte vara fel om du ska ha turbo men det finns ju vägar runt det som har påtalats. Kolla efter beggade MS vetja.
Ge inte upp! Den tanken har jag tänkt många gånger när det gäller min st165a, speciellt på senare tid men st165an är det något speciellt med
