hej,
Sitter just nu och försöker bestämma om jag ska köra an8 rör eller an10 rör mellan bak och motorrum på min supra 7mgte. kommer nog inte sikta på mycket mer än 7-800 hp.
Någon som har erfarenheter där man haft för litet rör/slang?
Bränsle an8 eller an10
-
- Ledamot
- Inlägg: 65
- Blev medlem: ons 28 dec 2011, 20:57:57
- Bilmodell: Toyota Celica GT4 ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Skarpnäck
- Land (Country): Sweden
Re: Bränsle an8 eller an10
Jag hade kört på AN8 och "mappat in" flödet med en bra BTR.
Hellre för stort
Hellre för stort

-
- Ledamot
- Inlägg: 79
- Blev medlem: ons 06 dec 2017, 19:26:03
- Bilmodell: Supra mk3
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: Norrköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Norrköping
Re: Bränsle an8 eller an10
du säger, "hellre för stort " samtidigt som du säger an8 över an10? givetvis blir det en bra btr också
-
- Ledamot
- Inlägg: 79
- Blev medlem: ons 06 dec 2017, 19:26:03
- Bilmodell: Supra mk3
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: Norrköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Norrköping
Re: Bränsle an8 eller an10
känner lite samma sak, lika bra att ta höjd för mer flöde och styra med btr
- MartZink
- Pay User
- Inlägg: 168
- Blev medlem: mån 22 maj 2017, 16:02:54
- Bilmodell: MR2 NA-Turbo
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Norrtälje
- Land (Country): Sverige
Re: Bränsle an8 eller an10
Jag har 8mm slang och originalrör, inget problem med bränsle till 500 hästkrafter e85 så du kommer nog inte har problem med endera
-
- Inlägg: 76
- Blev medlem: tis 05 dec 2017, 09:48:56
- Bilmodell: Supra MKIII
- Årsmodell: 1989
- PostOrt: Norrköping
Re: Bränsle an8 eller an10
AN6 är troligtvis tillräckligt både till motorn och i retur.
men jag hade valt AN8 till motor och AN6 i retur.
AN10 till motorn känns väldigt onödigt.
men jag hade valt AN8 till motor och AN6 i retur.
AN10 till motorn känns väldigt onödigt.