Jag har nu kört den varje dag sen jag fick fart på den och den går väldigt bra! Hade inte förväntat mej att den skulle knuffa så här pass! Allt slit med ständiga motgångar i 4 månader (!) känns nu värt. Skönt!
Måste dock justera länkaget på kopplingspedalen så den tar längre upp. Och fixa larmet.
Har konstaterat att pumpen till chargecoolersystemet inte startar som den ska. Har felsökt och komponenterna fungerar enskillt, men inte tillsammans. Har dock inte mätt vid ECUn än. Fulbyglade relät så pumpen går konstant när tändningen är på och då uppstod ett nytt problem. Den går på boost cut om jag får fäste. Antar att det är boost cut iaf. Ladd runt 1,2.
Har fått ording på stereokablaget och fått fart på speldosan. Högtalarna ska vara utbytta och högtalarkablarna är det definitivt. Men det behövs mer bas och kanske även ett externt slutsteg. Har köpt två 12or och ett lite värre steg till dem. Ska skräddarbygga en låda med hjälp av vänner.

Har köpt en anpassad mätarhållare för 3 mätare. Den behöver lite jobb för att få ok finish, men kommer nog att bli riktigt bra när den är färdig!

Blir Lambda, oljetemp och kanske oljetryck.
Chansade och köpte en universal mätarhållare för A-stolpen för min 60mm laddtrycksmätare (som troligen inte ryms i ovanstående trippelhållare som är gjord för 52mm mätare). Men den passar inte alls! Måste vara gjord för A-stolpen på en buss...

Har fulmonterat laddmätaren ovanför stereon så länge (1-din stereo i 2-din uttag). Oklart hur jag gör med den framöver. (vet inte varför bilden har trillat omkull)
Gasfjädrarna till bakluckan är slut. De är onödigt dyra hos Toyota och jag hittar inte pirat inom EU, så jag har beställt universal fjädrar och övre kulfästen. Får flytta över de nedre fästena och göra lite special, men det kommer att bli bra!

Har satt gasfjädrar på huven också, hatar huvpinnar! Köpte ett bolt on kit som faktist passade rakt av.

Sitter en djup ratt vilket jag inte gillar. Ska byta till en platt OMP Quadro som har legat i sin låda sen jag köpte den för typ 15år sen.

I samma veva tänker jag byta rattspakar till eurospec. Men när jag tog fram dem igår såg jag att de har ställbar intervall. Det har inte min bil. Har jag riktigt tur sitter den elektroniken i själva spaken.

Det sitter i vart fall elektronik i spaken. Blir spännande att se för jag har stört mej lite på att intervallet inte är justerbart.
Funderar även på att korta stänklapparna, för de skrapar i marken stup i kvarten. De är tydligen inte anpassade för vinterbruk.