Jo, jag kör ju åtminstone MR2an på somrarna, fast väldigt sparsamt ska erkännas. Den köpte jag ju egentligen för att det passade just då och jag behövde något att åka i när jag insåg att Celica projektet blev lite större än jag hade tänkt mig. Men den skulle också behöva lite kärlek, har en ny växellåda liggande till den och det börjar bli dags att byta kamrem.
Men som Swecap frågade här ovan, vad är det jag saknar för att få ihop bilen?
Den behöver ju rostlagas färdigt såklart och lackas, men det är mest bara att göra. Finns väl några områden på bilen som är lite knepiga som jag behöver lista ut hur man lagar snyggt.
Motor har jag 2-3 alternativ, varav en är en nästan originalmotor 2t-c (ska egentligen sitta en 2t-g i denna eftersom det är en GT). Så den bör vara ganska enkelt att få igång hoppas jag. Sen har jag kanske en 4a-fe motor och en 4a-ge blacktop som kanske kan hitta ner där i framtiden.
Växellåda till t-motorn har jag tror jag, eventuellt har jag sålt den. Men kanske kunde köpa tillbaka den, minns inte hur det blev med den lådan, vill minnas att den inte passade för köparen.
Bakaxel har jag en rallyaxel med diff-broms som jag tänkte prova, risk att det blir lite för högvarvigt dock. original bakaxel ligger också någonstans såklart och en extra i reserv vill jag minnas.
Ny framruta har jag också fått tag i.
Det jag saknar är:
Nya gummilister till dörrar
Gummilist till framrutan
Eventuellt kardanaxel om annan motor och koppling.
Flex-koppling till styrstång (minns inte vad de kallas, men ser ut som en gummipuck med massa metalltrådar i) om man ska köra med orignal styrsnäcka.
Beroende på motorval så kanske jag behöver en växellåda, styrväxel med kuggstång och lite framvagnsdelar, nya bromsar. osv. Men det är ju det roliga jobbet.
Säkert en massa fler saker som jag glömt.
Och så koppla in allt kablage osv...
