Glenn skrev: ↑tis 28 nov 2023, 18:13:04
Du får nog nästan ringa/maila runt och fråga.
Det brukar skilja ganska kraftigt i pris beroende på var verkstan ligger, dyr lokalkostnad = högre priser så kommer du utanför mer bebyggda trakter brukar priserna vara bättre.
Nej man behöver verkligen inte ringa runt, eller maila!
Gå in på boka service, på framsidan på Toyota.se
Leta upp verkstad du vill se priset på, slå in miltal och regnr så ser du priset. Gör om samma på nästa verkstad. Europeiska motor (norra Stockholm) vågar som enda verkstad dock inte visa sina priser, förmodligen för att dom är dyrast (och vet om det) Har alltid varit så, att Europeiska Motor vägrar visa pris. Dom kommer väl undan med detta, då Toyota Sweden ligger i deras största anläggning i Sundbyberg.
Kontenta: Bor man i norra Stockholm, åk till Toyota i Uppsala!!! Bor man i södra Stockholm, serva på LG B&M (auktoriserade) i Norsborg (ligger i Alby), bara några km från Bilias stora anläggning i Kungens Kurva, som är ca 50% dyrare. Och spar ca 50% på priset, mot Bilia/Europeiska M! Prismässigt ligger Toyota Uppsala och LG B&M likadant! Och man får sin serviceaktiverade garanti hos båda (10år/20.000mil)
https://www.toyota.se/garantier/toyota-relax Dock 30 dagars karens, om bilen inte är servad på Toyota tidigare (läs garantivilkor) Dock väldigt omfattande garanti!
Man har tidigare skyllt de högre priserna, på högre löner/lokalhyror i Stockholm. Men det faller/störtdyker med Auktoriserade LG B&M i Stockholm, som kan hålla samma priser som Toyota i Uppsala dvs ca 50% lägre än de vinstälskande stora jättarna i Stockholm, där vinsten inte går till löner!
Sen kan jag inte hålla borta, att jag älskar riktiga verkstäder. Inte det fina tuttinuttiga som Toyota försöker bli i övrigt. Det ska vara olja mellan fingrarna, på den jag snackar med. Hen ska helst ha ammat motorolja också, när hen föddes! Så var Toyota uppsala fram till för ca 15 år sedan. Men LG b&m är det fortfarande

DVS en riktig verkstad!