
Bolton snurra till GTFOUR Turbo ~ 400hk?
Re: Bolton snurra till GTFOUR Turbo ~ 400hk?
Nu vart det lite ändringar...verkar jag yr? stod nämligen och tittade/i köpvalet på en GTFOUR och en MR2T..MR2 blev det tillslut(var rätt inställd på gt4:an faktist)..= dyrare = mindre cashis över till kuliga trimprylar dock har jag nu Kebo HX35:an + CT26:an med keramisk axel 

- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Bolton snurra till GTFOUR Turbo ~ 400hk?
Jag kör med en äkta Holset HX35 i min bil och det funkar grymt bra, men om kina kopian är lite stor och klumpig så blir det lite svårt med en såna adapterplatta som jag länkade till, då får man nog bygga en egen, med en böj på, så att turbon hamnar lite längre ifrån motorn.vision79 skrev:Nu vart det lite ändringar...verkar jag yr? stod nämligen och tittade/i köpvalet på en GTFOUR och en MR2T..MR2 blev det tillslut(var rätt inställd på gt4:an faktist)..= dyrare = mindre cashis över till kuliga trimprylar dock har jag nu Kebo HX35:an + CT26:an med keramisk axel
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Re: Bolton snurra till GTFOUR Turbo ~ 400hk?
Det blir på sin höjd en piggyback box (powermod) och CT26:an - 300whp om det är möjligt med resterande delar std..ere 440cc spridare i dessa?Cyrix skrev:Jag kör med en äkta Holset HX35 i min bil och det funkar grymt bra, men om kina kopian är lite stor och klumpig så blir det lite svårt med en såna adapterplatta som jag länkade till, då får man nog bygga en egen, med en böj på, så att turbon hamnar lite längre ifrån motorn.vision79 skrev:Nu vart det lite ändringar...verkar jag yr? stod nämligen och tittade/i köpvalet på en GTFOUR och en MR2T..MR2 blev det tillslut(var rätt inställd på gt4:an faktist)..= dyrare = mindre cashis över till kuliga trimprylar dock har jag nu Kebo HX35:an + CT26:an med keramisk axel
Re: Bolton snurra till GTFOUR Turbo ~ 400hk?
300hk e ju inga större problem med original prylar .vision79 skrev:Det blir på sin höjd en piggyback box (powermod) och CT26:an - 300whp om det är möjligt med resterande delar std..ere 440cc spridare i dessa?Cyrix skrev:Jag kör med en äkta Holset HX35 i min bil och det funkar grymt bra, men om kina kopian är lite stor och klumpig så blir det lite svårt med en såna adapterplatta som jag länkade till, då får man nog bygga en egen, med en böj på, så att turbon hamnar lite längre ifrån motorn.vision79 skrev:Nu vart det lite ändringar...verkar jag yr? stod nämligen och tittade/i köpvalet på en GTFOUR och en MR2T..MR2 blev det tillslut(var rätt inställd på gt4:an faktist)..= dyrare = mindre cashis över till kuliga trimprylar dock har jag nu Kebo HX35:an + CT26:an med keramisk axel
Över 300hk som problemen böjar.
På tala om spridarna så e de 540cc i nyare modeller.
Samma med supra MKIV dem har 550cc original.
.. kanske kan vara värt om du vill ha ut lite extra effekt.
Problemet med original snurran är väl för mycket mottryck i avgasdelen...
12,98sek, 179,16km/h strippen.nu
http://www.garaget.org/?car=211683
Cpkolvar,eaglestakar,EMS turbokit 1,4bars ladd mappat av cyrix
http://www.garaget.org/?car=211683
Cpkolvar,eaglestakar,EMS turbokit 1,4bars ladd mappat av cyrix

- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Bolton snurra till GTFOUR Turbo ~ 400hk?
Har du en gen 3 eller 2.
På gen 2 motorn sitter det 444cc och gen 3 sitter det 540..
En gen 2 med CT26 med piggyback hamnar du nog runt 280hk om du inte byter spridare..
Hur är det nu är alla gen 3 mr2 turbo är högerstyrda?
På gen 2 motorn sitter det 444cc och gen 3 sitter det 540..
En gen 2 med CT26 med piggyback hamnar du nog runt 280hk om du inte byter spridare..
Hur är det nu är alla gen 3 mr2 turbo är högerstyrda?
Re: Bolton snurra till GTFOUR Turbo ~ 400hk?
Gen 2 lär e väll vara...91:a vänsterstyrdamby skrev:Har du en gen 3 eller 2.
På gen 2 motorn sitter det 444cc och gen 3 sitter det 540..
En gen 2 med CT26 med piggyback hamnar du nog runt 280hk om du inte byter spridare..
Hur är det nu är alla gen 3 mr2 turbo är högerstyrda?
vilket soppatryck är dom specad vid..3bar?
-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
- Bilmodell: Aygo
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Bankeryd
- Land (Country): Sverige
Re: Bolton snurra till GTFOUR Turbo ~ 400hk?
Kidnappar tråden lite om de går bra. märkte idag att min turbo släpper igenom olja .
bilen får gå hårt. ca 330 hk eller 1.1bar ladd på orginalsnurran. när jag kör med bilen så är det nästan bara fullt ös eller inte alls .
va ska man välja för turbo som har snabb spoolup och jämnt drag och klarar runt 400 eller lite till ? helst ska den ju hålla ett tag också .


va ska man välja för turbo som har snabb spoolup och jämnt drag och klarar runt 400 eller lite till ? helst ska den ju hålla ett tag också .
-
- Inlägg: 258
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:36:02
- Bilmodell: Celica GT-Four St205
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Karlstad
- Land (Country): Sverige
- Ort: Karlstad
Re: Bolton snurra till GTFOUR Turbo ~ 400hk?
Jag har kört 2 sesånger med min IRX450 ifrån turbo service och är nöjd med spolet. Är på 1bar på 4:an vid ca 3500rpm och tappar inte heller på toppen. får fina avgastemper mm så det är bra flöde i den med. Finns ju även Garett agg gt3071r ska ju funka bra... även den mindre gt2871r är ju på gränsen till 400hk... Pm:a gärna så kan vi snacka mera eller ring.
Mikael Höglund
Kör en ST205
0762000444
Kör en ST205
0762000444