Låter som en bra ide tycker jag med. Bättre en bra begagnad än en dyrare ny.Simon skrev:Om ja vart du skulle ja satsa på att köpa salles Apexi power fc, komplett sprut som du kommer riktigt långt med.
Köp en magnetventil som du styr med sprutet så har du boostcontroller med..
HKS EVC 6 och Apexi AFC NEO
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: HKS EVC 6 och Apexi AFC NEO
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
- nikwal
- Inlägg: 208
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 16:54:49
- Bilmodell: celica supra
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: västerås
- Land (Country): sweden
Re: HKS EVC 6 och Apexi AFC NEO
Simon skrev:Och varför vill man sänka laddtrycket på högre varv..
Vet inte men kanske om man har nån typ av begränsning i soppaflödet? eller att effektkurvan ökar och motorn kräver mera soppa men man har inte mera soppa att ge?.. nåt sånt kanske..
E85 wants to be free!