HKS EVC 6 och Apexi AFC NEO
-
- Inlägg: 5
- Blev medlem: mån 15 jun 2009, 18:29:07
- Bilmodell: Mr2 turbo gen 2
- Årsmodell: 92
- PostOrt: katrineholm
- Land (Country): sverige
Re: HKS EVC 6 och Apexi AFC NEO
HKS EVC 6 ska vara en mycket bra laddtrycksstyrning, fördelen med den är att du kan ställa laddet lite mot varvet på bilen så du får ett bättre vridmoment. asså ladda mer tidigt sen dra ner laddet på topparna. nackdelen är att den är ganska dyr
mvh K

- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: HKS EVC 6 och Apexi AFC NEO
Sitter en sån (HKS EVC VI) i min kärra. Funkar fint. Går som tidigare inlägg att köra med olika ladd beroende på motorvarv eller hastighet bland annat. Finns även ett interface (HKS EVC Easy Writer) med programvara där man kan få upp lite kurvor å finjustera.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
-
- Inlägg: 144
- Blev medlem: mån 09 mar 2009, 09:26:16
- Bilmodell: mr2
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Malmö
- Land (Country): Sverige
Re: HKS EVC 6 och Apexi AFC NEO
Dyr vet jag att den är men verkar faktiskt riktigt bra.
Dale: Måste jag ha fuelcut för att höja eller det fixar EVCn? Har en gen3 turbo motor i min mr2.
Dale: Måste jag ha fuelcut för att höja eller det fixar EVCn? Har en gen3 turbo motor i min mr2.
Grön Mr2 Turbo (Gen3)
- Simon
- Inlägg: 79
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 22:32:51
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Lidköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Lidköping
Re: HKS EVC 6 och Apexi AFC NEO
Ja tycker evcen är alldelles för dyr för sin funktion, att reglera laddtrycket..
Och varför vill man sänka laddtrycket på högre varv..
Och varför vill man sänka laddtrycket på högre varv..
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: HKS EVC 6 och Apexi AFC NEO
Gen3 gåre köra på 1,2 i ladd innan fuelcuten går i.zAmmE skrev:Dyr vet jag att den är men verkar faktiskt riktigt bra.
Dale: Måste jag ha fuelcut för att höja eller det fixar EVCn? Har en gen3 turbo motor i min mr2.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: HKS EVC 6 och Apexi AFC NEO
Eh, va? Man laddar inte så mycket låga varv/hastighet för å spara/skona koppling bland annat. Iaf om man kör med original.Simon skrev:Ja tycker evcen är alldelles för dyr för sin funktion, att reglera laddtrycket..
Och varför vill man sänka laddtrycket på högre varv..
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
- Simon
- Inlägg: 79
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 22:32:51
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Lidköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Lidköping
Re: HKS EVC 6 och Apexi AFC NEO
Kastell verka vilja dra ner laddet på topparna, dales motivation kan ja dock förstå:) dock är org.koppling skräp tyvärr..
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: HKS EVC 6 och Apexi AFC NEO
Skräp? Funkar ju bra om man inte laddar på så mycket iaf å den duger åt mig även om den blev lite sliten av aggera bogserbil i vintras. Iaf har jag hört att man kan trycka ner topparna och bredda kurvan på nått sätt. Har inte labbat så mycket med detta men får väll se om man orkar.Simon skrev:Kastell verka vilja dra ner laddet på topparna, dales motivation kan ja dock förstå:) dock är org.koppling skräp tyvärr..

Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
- Simon
- Inlägg: 79
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 22:32:51
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Lidköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Lidköping
Re: HKS EVC 6 och Apexi AFC NEO
Ja tog väl i då ... alla brukar vi bilen på olika sätt, kul att höra att den även funkar som bogserbil
till topic, afc neo funkar ok, enligt mig dock svår justerad när man kör på stora spridare, vill gärna gå väldigt fett alt. magert.
Om ja vart du skulle ja satsa på att köpa salles Apexi power fc, komplett sprut som du kommer riktigt långt med.
Köp en magnetventil som du styr med sprutet så har du boostcontroller med..

till topic, afc neo funkar ok, enligt mig dock svår justerad när man kör på stora spridare, vill gärna gå väldigt fett alt. magert.
Om ja vart du skulle ja satsa på att köpa salles Apexi power fc, komplett sprut som du kommer riktigt långt med.
Köp en magnetventil som du styr med sprutet så har du boostcontroller med..