Sida 4 av 4
Re: 210 hk original och 6 vxl-låda, varför har ingen gjort d
Postat: fre 29 nov 2013, 07:44:48
av SHySwe
Vill du ha ett till konstigt alternativ i en Toyota?
Saab-motor med Opel-låda.
Billigt, bra sprut, mycket moment, hållbart, väger en del.
Det blir trångt på längden och uppåt.
Re: 210 hk original och 6 vxl-låda, varför har ingen gjort d
Postat: tor 12 dec 2013, 07:10:28
av boomi
Så, då är valet gjort, har börjat bygga f20c i te72an. Projekttråd finns på hondaklubben.
Re: 210 hk original och 6 vxl-låda, varför har ingen gjort d
Postat: mån 16 dec 2013, 13:18:02
av JohanS
Tänkte bara säga att att lådan från exempelvis ce70 (diesel ke70) passar på S-motorn
Vikten då, ska man hinka i en 3s-ge blir det typ 18kg mer än en 4a-ge, sen kommer ju vikten från lådan också förstås.
Kan man läsa lite om här om man vill
http://oldschool.co.nz/2011/forum/index ... tbs/page-5
Sen för den som vill läsa om en Beams i en Ke70 finns det faktiskt ett intressant pågående projekt här:
http://oldschool.co.nz/2011/forum/index ... tbs/page-5
Min egen åsikt om att stoppa typ en M50 i en Corolla är våldtäckt, jag tycker Toyota ska ha Toyota maskin
Visst man kan ju lägga en turbomatad Volvomaskin och köra så utav bara hel***e. Det är som att pissa i byxan ungefär, det värmer skönt i början, men sen då?
Re: 210 hk original och 6 vxl-låda, varför har ingen gjort d
Postat: fre 10 jan 2014, 09:31:23
av mortil
2zz-ge finns de nån/nåra som trixat ihop. ska finnas nån "bellhouse" som passar rakt på och rakt ihop med en sierra växellåda. då har man ju iaf 190 hk.
sen e de nog en helvetes med jobb
