Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Glenn skrev:Det finns fan inte många människor i världen som bara "råkar" ha en uppsättning första överdimensions-kolvar till crown liggandes
Jag skulle också satt dom hårdaste ringarna överst, men frågan är om det spelar så jättestor roll.
Jag råkade dessutom ha lite andra grejer uppe på köksskåpen.Det kan vara bra att ha nu.
Jag passade på att få på färg på transmissionskåpan och ventilkåpan.
Utbytbara lager,undrar varför Toyota slutade med det.
Såhär ren är då inte alls motorn som sitter i bilen.
Ser ut som Toyotafabriken har flyttat till Avesta Har man missat att fälgarna har Cromats eller är det snobbringarna som gör att det ser ut så
Sån camera vill jag oxå ha, då blir ju Rallyrollan klar på ett par minuter
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82
Sent svar men precis sådär brukar ventilerna se ut på Mercedes 102 motorer när dom gått med dåliga ventiltätningar.
Oljan flyter ner längs ventilskaftet och förkolnas när det når ventilhuvet.
Tillsist blir det så mycket gegga att det kommer ut på ventilsätet,då avleds ingen värme och ventilen bränns.
Vesa skrev: Ser ut som Toyotafabriken har flyttat till Avesta Har man missat att fälgarna har Cromats eller är det snobbringarna som gör att det ser ut så
Sån camera vill jag oxå ha, då blir ju Rallyrollan klar på ett par minuter
Det är bara Biltemas snobbringar som har fått lite Autosol.
thowi skrev:Sent svar men precis sådär brukar ventilerna se ut på Mercedes 102 motorer när dom gått med dåliga ventiltätningar.
Oljan flyter ner längs ventilskaftet och förkolnas när det når ventilhuvet.
Tillsist blir det så mycket gegga att det kommer ut på ventilsätet,då avleds ingen värme och ventilen bränns.
Det blev ju himla bra när jag blåste av huven med högtryckstvätten för en månad sedan.
Primern sitter kvar,men all vit färg ligger på backen.Fan vad skräpigt det blev.
Nu har jag iaf slipat ner och målat 2lager 2K epoxyprimer från biltema.Sedan 2lager 2K Epoxy blank golvfärg.
Jag hoppas att det sitter kvar till sommarn iaf.