Corolla startar inte
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Corolla startar inte
Hejs!
Fick åka iväg och bogsera hem mina föräldrar med min Rav4 idag. De var iväg och handlade lite. Deras Corolla har funkat ok hittills, men nu plötsligt vill den inte starta. Händer inte mycket när man vrider om nyckeln. Lite lampor i instrument och så, men inte ens ett försök att vrida runt motorn. Ingen skillnad när vi försökte knuffa igång bilen heller. Tror det är en 2004 om jag inte minns helt galet.
Startspärren ser ut att indikera som vanligt med sitt blinkande och slocknar när nycklen sätts i
Någon som har idéer?
Fick åka iväg och bogsera hem mina föräldrar med min Rav4 idag. De var iväg och handlade lite. Deras Corolla har funkat ok hittills, men nu plötsligt vill den inte starta. Händer inte mycket när man vrider om nyckeln. Lite lampor i instrument och så, men inte ens ett försök att vrida runt motorn. Ingen skillnad när vi försökte knuffa igång bilen heller. Tror det är en 2004 om jag inte minns helt galet.
Startspärren ser ut att indikera som vanligt med sitt blinkande och slocknar när nycklen sätts i
Någon som har idéer?
Re: Corolla startar inte
Går inte startmotorn runt när du vrider om nyckeln så är batteriet slut.
Förmodligen kan man inte heller knuffa igång en bil med batteriet tomt.
Har du provat med starthjälp på batteriet ?
mätt på batteriet och det ger ca 12,4V vid belastning.tomme skrev:Går inte startmotorn runt när du vrider om nyckeln så är batteriet slut.
Man ska ju inte ta saker för givet ,men gjorde ni rätt när ni försökte knuffa igång den ?
Går inte startmtorn när man vrider om nyckeln så ju den kass, eller låset.
kass startmotor har jag också funderat på, men tycker lite att den borde ha åtminstone strulat någon gång innan den lade av helt. Bilen funkade ju felfritt på vägen till köpcentret och 30min efter så vill den inte ens försöka komma igång. Med en trasig startmotor borde det väl gå att knuffa/dra igång den?tomme skrev:Man ska ju inte ta saker för givet ,men gjorde ni rätt när ni försökte knuffa igång den ?
Jodå, hur lättsomhelst !
Kan ni inte dra igång den med en anna bil ?
Det borde ju gå om det bara är startmotorn .
Lägg i 2:an vrid om nyckel till startläget och trampa ner kopplingen,och släpp upp den när ni kommit upp i fart lite.
Lägg i 2:an vrid om nyckel till startläget och trampa ner kopplingen,och släpp upp den när ni kommit upp i fart lite.
Nope startar inte då heller. Därför jag är tveksam till startmotorn. Provade även med reservnyckeln-tänkte om det var något knas med sändaren i nyckeln.tomme skrev:Jodå, hur lättsomhelst !
Är säkringarna kollade ?
Låset ?
Låset ?
Tändningslåset verkar funka annars.... säkringarna vet jag inte om pappa har kollat sen. Jag var tvungen att åka iväg på annat. Får väl kolla de imorgon annars.tomme skrev:Är säkringarna kollade ?
Låset ?
Bilen var nyligen in på en serviceåtgärd där de bytte någon airbag. Funderat lite på om verkstaden kanske kan ha kommit åt något medans de grejade, men den har ju gått några dagar efter verkstadsbesöket
Jag kollade min startmotor såhär:
Tog en kabel från + på batteriet till den klena anslutningen på startmotorn där kabeln går till nyckeln, för går den då, så är det fel på låset eller säkring.
Tog en kabel från + på batteriet till den klena anslutningen på startmotorn där kabeln går till nyckeln, för går den då, så är det fel på låset eller säkring.