Jag och några polare kör rejsing med en st162a och det skulle ju inte vara fel med lite mera pulver innan bilen kastar in handduken.
Skulle det vara möjligt på ett enkeltvis att styra kallstartsventilen för att få mer soppa om man laddar typ 0.3bar? Hur det skulle gå till har jag ingen aning om men ni kanske har tips.
Inte så säker på att kallstartsventilen fungerar så bra vid fullvarv, den lär nog bara fördela bränsle till två av cylindrarna om jag ska dra till med en vild gissning. Så det finns nog bättre alternativ i sådant fall.
Större spridare(GT4 ST165: 440cc/min istället för ST162: 295cc/min), högre bränsletryck, eller varför inte köra megasquirt (fast det kanske var överkurs)
Mattias Johansson Skicka PM, Ordförande för Toyota Club Sweden ToyotaAvensis -08 ToyotaCorolla -05 ToyotaCorolla -98 ToyotaMR2 GT-S/Turbo -94 ToyotaCelica GT -74 Evighetsprojektet 1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
På en sugmotor utan större modifieringar skulle det inte direkt ge något med större luftmängdmätare. Men samma motor med turbo slukar mer luft och bränsle. Då kan man sätta i större spridare och luftmängdmätare som är ungefär lika många procent större än originalet som spridarna är större än original(tex 25% större spridare:25% större luftmängdmätare). Då hamnar man ganska rätt i bränsleblandning och så sköter lambdaregleringen det sista. Man hamnar dock på en helt annan lastpunkt i mappen mot med original så tändningen kan bli betydligt högre så man bör veta vad man gör
Pipedreams skrev:På en sugmotor utan större modifieringar skulle det inte direkt ge något med större luftmängdmätare. Men samma motor med turbo slukar mer luft och bränsle. Då kan man sätta i större spridare och luftmängdmätare som är ungefär lika många procent större än originalet som spridarna är större än original(tex 25% större spridare:25% större luftmängdmätare). Då hamnar man ganska rätt i bränsleblandning och så sköter lambdaregleringen det sista. Man hamnar dock på en helt annan lastpunkt i mappen mot med original så tändningen kan bli betydligt högre så man bör veta vad man gör
ops. glömmde bort mig att det stog överladd i rubriken Dum fråga