Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Min erfarenhet är dålig. Kladdigt att jobba med. Bökiga arbetsrutiner som man måste följa till punkt och pricka för att man ska få det utlovade, påstådda resultatet.
Jag kör med ren epoxy istället. 100% fuktspärr.
Tobias Rådenholt Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.
Toyota MR2 - Snart med turbo-3SGE
Mercedes SLK 200 -06
Tobbera skrev:Min erfarenhet är dålig. Kladdigt att jobba med. Bökiga arbetsrutiner som man måste följa till punkt och pricka för att man ska få det utlovade, påstådda resultatet.
Jag kör med ren epoxy istället. 100% fuktspärr.
Tack, vilken epoxy och var köper man den ? Ede nån 2 komponent ?
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82
De lärda brukar hylla Hagmans expoxygrund (tror de också kallar den stålplast). Det är en tvåkomp grundfärg som ska ge ett mycket bra rostskydd. Jag har själv aldrig använt den. Det jag däremot har använt är ren lamineringsexpoxy (som man tex bygger båtar av). Den finns på tex Biltema i ganska små behändiga satser. Dock så är den väldigt tjock i konsistensen så ytan blir inte sådär jämn och snygg. Hagmans epoxygrund är ju gjord för att agera grund innan lackering, så den är nog att föredra om det är karosseri som sedan ska lackas och bli snyggt.
EDIT: Art nr: 11170 Stålplast Epoxiprimer CA-V 0.8 heter visst Hagmans. Det finns en som heter "CA" också som inte är vattenbaserad. Vet inte vilken som är bäst.
Tobias Rådenholt Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.
Toyota MR2 - Snart med turbo-3SGE
Mercedes SLK 200 -06