S: Intressekoll st165

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Prankster
Pay User
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige

S: Intressekoll st165

Inlägg av Prankster »

Hej!

Kan inte bestämma mig för hur jag ska göra, om jag ska sälja celican eller fortsätta med den, så tänkte slänga ut en intressekoll på den här och se om nån människa med (toyota)hjärtat på rätt ställe skulle vilja ta över kanske.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Iaf, bilen är en st165 från -89. Hade gått 269179 vid senaste bes.. Motor har gått ca 16-17' mil.

Lite info då;

Motor låda:
3S-GTE -88
2.0l turbomotor.
Kamrem och spänn/löphjul bytt för några mil sen.

Utöver original:
>3-lagers ståltoppackning från st205 gt-4.
>Gti-kammar.
>Något putsade kanaler i toppen, inslipade ventiler.
>Gti insug (sidmatat) med orig GT-4 spjäll.
>Tillhörande ventilkåpor från Gti.
>T25 turbo från ng900 med hemmapulad adapter mot orig. grenrör.
>Egenkonstruerad DP till TTE rostfritt avgas (2.75-3 tum, därikring)
>Iveco FMIC.
>HKS fuel cut defencer (tar bort laddtrycksspärren).

>5vxl-låda, 4wd.
>Original förutom moddat spakställ, kortare lägen, längre spak.

Inredning;
Original förutom digital laddmätare till vänster om mätarhuset.
Sportratt.
Finns ett par äldre sparco stolar (glasfiber/kevlar) med fast rygg och färdiga skenor som kan medfölja till rätt pris.
Omgjort bagagerumsgolv med slutsteg o 12" bas som spelar i reservhjulsbaljan.

Chassi;
Lite bussningar i bakvagnen bytta.
Sänkfjädrar, i övrigt original.

Kaross;
Enda som är gjort med karossen är supra vingen som syns på bilderna, samt dom röda stänkskydden.
Ovanligt fin karossmässigt för en gammal toyota.

Finns det inget negativt då undrar ni då förstås?
Jojomännsan! Det finns det!
Bilen besiktigades i höstas med blankt papper, dock med några "bra att veta" på rost i golv, hjulhus samt stomme sidobalk.
Färgen på vingen (sprayburk) har börjat släppa så vingen håller på att sakta men säkert bli supra röd igen.
Skulle behöva en framvagnsinställning.
Börjar komma lite rost på skärmkanter bak, tanklucka samt taklucka. Medföljer en bättre taklucka, resten är lätt lagningsbart.
Taskig tomgång kall, p.g.a att jag kopplat bort tomgångsmotorn då det annars var hög tomgång (~1500-1700rpm) när den var varm. Misstänker tjuvluft.
Lite "battlescars" i fronten från närkontakt nu i vinter, men inget allvarligt.
Motorrum börjar se lite slitet ut med, färgskav o färgsläpp.

Men, bilen är besiktigad som den står och går, d.v.s inga större problem.

Finns skapliga 15" vinterdäck på dom vita fälgarna, samt en rätt snygg uppsättning 16" alu med däck som inte gått många mil. 17" på bilderna finns ej kvar.
Har även en lätt beggad (några få varv på Mantorp i annan bil) exedy steg 3 koppling med tryckplatta och 3 pucks fjädrad sinterlamell som kan medfölja vid rätt affär.

Känner att jag har tappat suget lite att skruva med denna bil med potential och vill prova nått annat, så finns det nån som vill ta över så hojta till så får vi diskutera pris. Kan även tänkas ta nått annat skojj i byte, gärna mr2 men har du nått du vill bli av med så hör av dig.
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
GT4-Force
Bilmodell: Supra mkiv
Årsmodell: 1994
PostOrt: Otterbäcken
Land (Country): Skaraborg

Re: S: Intressekoll st165

Inlägg av GT4-Force »

jäklar vad fin :thumbup:

Vill HAAAA :mrgreen:
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed

Inlägg av cheetah1 »

Hade du tänkt dig nåt utgångspris då? Jag menar, intresset varierar ju om du begär 10000 eller 100000. ;)
Prankster
Pay User
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga

Inlägg av Prankster »

Begär o begär... 100000 vore ju najs 8-)

Nädå. Vet att dom har vagnarna är skitsvåra att prissätta, därför jag inte skrev nått.. Kollar man dom få som kommer ut på blocket så varierar det ju kraftigt, vissa begär guldtackor för skrot medans vissa riktigt skapliga kommer ut för 10-15'...

Men jag är rätt realistisk och hade funderingar på att sälja den när den var nybesiktigad och då sätta ut den för kanske 25'. Lite därför jag inte försökt sälja den tidigare, känns som man får så dåligt betalt för dom. Men nu börjar de klia i byggtarmen efter nått nytt, därför jag lägger ut den här.

Hade gärna sett ett byte mot nått skojj typ mr2 eller annat vettigt rwd (inte nödvändigtvis toyota :silent: :oops: ). Annars hade jag nog inte tackat nej till 25 tusenlappar, 50 femhundringar lr dylikt :roll: .

Ska ta nya aktuellare bilder på den nån dag om det finns intresse för det.
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Skriv svar