Avensis 2001 1,8 byta växellåda

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
folkracegubben
Bilmodell: FR Celica
Årsmodell: 0
PostOrt: Katrineholm
Land (Country): Sweden

Avensis 2001 1,8 byta växellåda

Inlägg av folkracegubben »

Någon som kan svara på vilka växellådor som passar min Avensis 1,8 vvti 2001 .
Jag har kört haveri i min och undrar om 2,0:ans låda kan passa fast det är annan artnr / beteckning på den ??
Utväxlingar mm.

MVH Jimmy
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige

Re: Avensis 2001 1,8 byta växellåda

Inlägg av fredrik mkIII »

jag har bara vågat byta till samma växellåda då jag varit rädd för fel utväxlingar osv.. 2.0 passar dock inte alls.
om du ska prova med någon annan variant så har många liknande lådor. din motor heter 1zz jag antar att 1,6 (3zz) och 1,4 (4zz) har liknande låda. de ska ha samma bultcirkel på sprängkåpan iaf. om du bara ska hålla dig till 1zz så har corolla verso samma motor. avensis verso. rav4 och celica. m.mdet KAN vara samma låda men jag är orolig för olika utväxlingar. de kan även ha lite annorlunda komponenter osv
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
folkracegubben
Bilmodell: FR Celica
Årsmodell: 0
PostOrt: Katrineholm
Land (Country): Sweden

Re: Avensis 2001 1,8 byta växellåda