Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Hej!
Har en Corolla KE30 -78 där som har "klonkat" lite i bakaxeln och har nu kommit till att läcka lite i bakaxeln ur det lilla hålet på undersidan precis innan trumman som jag antar är något dräneringshål av något slag. Någon packbox har väl troligtvis blivit otät.
Jag undrar nu om någon kan hjälpa mig vart man kan hitta nya lager och packboxar till dessa bakaxlar och kanske vad bakaxeln har för serienummer eller vad den heter av något slag?
Tänkte väl försöka mig på en renovering av axeln så det blir nya lager och att den inte läcker åtminstone.
Kan ju inte vara allt för svårt och komplicerat i en sådan liten bakaxel?
På ovansidan på höger sida sticker avluftningsventilen upp.Det är bra om den är rengjord så att den inte blir tät,då kan det bli tryck så att oljan trycks ur genom nån packbox.
På chassieplåten i skuffen så står det vad det är för bakaxel.Jag har för mig att jag hade U282 på min KE36 (Alltså 6" och 4.30 i utväxling).