Knarrande kopplingspedal Corolla -05

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
SvEsson
Inlägg: 75
Blev medlem: lör 16 feb 2013, 19:15:36
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 1998

Knarrande kopplingspedal Corolla -05

Inlägg av SvEsson »

Hej :wave:
Nån som möjligen kan ge mig lite tips hur man får loss panelunderdelen till vänster under ratten :?: För att få åtkomst till kopplingspedalens led och fjäder. Hittar bara EN synlig skruv under ratten :?

/Sven
SvEsson
Inlägg: 75
Blev medlem: lör 16 feb 2013, 19:15:36
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 1998

Re: Knarrande kopplingspedal Corolla -05

Inlägg av SvEsson »

Kan svara själv nu :thumbup:
En mindre paneldel ovanför pedalerna kan tas bort. En skruv till vänster under ratten, en åt höger mot ?? (vet inte vad jag ska kalla denna del, skruven syns bra i alla fall). + en dold "flärp" unde ratten.
Efter en del akrobatiska övninger lyckades jag få in en droppe olja där kopplingspedalen är ledad mot sitt fäste - och si - knarret försvann :D

/Sven
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Knarrande kopplingspedal Corolla -05

Inlägg av cheetah1 »

Bra att veta. Har gått bet på samma jobb på en Avensis -04... "Gneek.." varje gång man kopplar ur...
Skriv svar